Парите тръгват към пътния бранш. Решението е на депутатите от ресорната парламентарна комисия, които се събраха на извънредно заседание. Идеята на ПП, която получи подкрепа, е да им се платят сега 50%, а останалите пари да бъдат разплатени към брашна след проверка. Вместо антикорупционната комисия в Народното събрание, санкция по останалите договори обаче ще дава регионалната комисия. 

От "Възраждане" заподозряха корупционна схема.  Остава съмнение дали тези договори са действителни, заподозря Елена Гунчева от "Възраждане", която заяви, че всяко плащане без договор е неоснователно и не може да се плаща по нищожни договори.

Георги Георгиев от ИТН изтъкна, че почти една година няма движение по договорите за ремонт на пътищата. Той призова да се одобрят плащанията. Твърде много нарушения са направени, но ситуацията е много тежка. Имаме отговорност да намерим решение, настоя и Настимир Ананиев от ПП и увери, че последващ контрол ще има. Притиснати сме от обстоятелствата, обясни на колегите си председателят на регионалната комисия в НС.

Решението според ПП е балансирано, защото ще се даде глътка въздух на бранша. Освен това последващият контрол за останалите 50% от дължимите плащания щял да разкрие и кой е правил нарушения.

Това безспорно е най-разумното, включи се и Борислав Гуцанов от БСП. Той обясни, че ситуацията не е дело на настоящия кабинет, но той трябвало да намери решение на проблема.

Николай Нанков от ГЕРБ предупреди, че политиканстване по темата е опасно. Строителният бранш е пред колапс, по думите му. Над 14% повече за година са станали безработните в сектора. След две седмици част от републиканската мрежа ще остане без пътна поддръжка, а останалата след два месеца. Едва наскоро се пуснали нови търгове. Нанков се опасява, че новите договори ще са значително по-скъпи. Заради загубеното в "чегъртане" време, можело сега по друг начин да стои казуса, според депутата от ГЕРБ. С подобен тип решения няма да решим нищо, е мнението на Нанков.

Вицепремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов обясни, че самият казус е прецедент.

Затова и решението на НС щяло да е прецедент. Как се стигна до тук, попита и Халил Летифов от ДПС. Според него всичко започнало с реваншизъм, както било през 2009, когато ГЕРБ идват на власт.

Управляващата коалиция с консенсус за парите за пътища

Управляващата коалиция с консенсус за парите за пътища

Предложението е на "Продължаваме промяната" и "Има такъв народ".

След заседанието регионалният министър Гроздан Караджов изрази задоволството си от гласуваното решение.

Сега АПИ ще може да сключи допълнителните споразумения за ремонтите на пътищата. Според прогнозата му възлагането на ремонтите ще започне в седмицата след празниците. Основният проблем е , че не може да се ремонтира, каза министър Караджов. Неговото очакване и фирмите веднага да започнат мобилизация.

Дупките не чакат отлагане, категоричен бе той. В момента браншът очаква плащания за 656 милиона лева за мантинели, маркировки и пътни знаци. Очакват се средства и за текущ ремонт и поддръжка. За един милиарда лева са възложени дейности, които не са довършени. Караджов се пошегува с проблема, заявявайки, че ако тръгне нова процедура за шеф на БНБ, МРРБ може пак да "изпадне от класацията".

Радвам се, че нещата завършват добре и с абсолютен оптимизъм гледам на заседанието в четвъртък, посочи още Гроздан Караджов. Пътните строители имали право да са недоверчиви. И аз не бих си имал доверие, каза вицепремиерът. Очаквам без турболенции, както се казва, втори опит на същата височина тук беше успешно, мисля, че и в зала ще бъде успешно, обясни министърът.

Припомняме, че пътните строители вече обявиха национален протест, който ще се състои утре, 20 април пред Народното събрание.