3500 рекламни тениски, 4800 шапки, 2000 USB-устройства, знамена и 150 хил. стикера с логото на кампанията за 100-годишнината от Независимостта на България стоят неоползотворени в мазето на Министерския съвет.

Това съобщи премиерът Бойко Борисов по време на парламентарния контрол.
Общата стойност на неизползваните рекламни материали за годишнината, които са складирани в мазето на МС, е 150 894 лв., посочи той.

Борисов подчерта, че парите за кампанията са регламентирани с правителствено постановление месец преди годишнината и че разходите са направени след датата й.

Той посочи, че в рамките на кампанията са сключени договори с медии без обявяване на процедури за обществени поръчки и изтъкна, че е била направена телевизионна поредица, като цената на един епизод е била 10 пъти по-висока от реалната стойност, с което е ощетен бюджетът.

2,24 млн. лв. били дадени за утвърждаване на положителния образ на България в ЕС на австрийски лобист, който сега по информация в медиите е разследван в Австрия за укрити данъци в размер на 9,6 млн. евро, съобщи още Борисов.

Той каза, че били сключени граждански договори на обща стойност 677 800 лв. с политическия кабинет.

За т. нар. комуникационна стратегия Борисов съобщи, че били похарчени 1,1 млн. лв. за 2006 г., 1,15 млн. лв. за 2007 г. и 1,263 млн. лв. за 2008 г. като парите са раздавани на различни фирми, неправителствени организации и медии по неясни критерии и с неясни цели, изтъкна Борисов.

Той каза още, че членове на комисията за обществени поръчки вземали и по 100 лв. на заседание.

Венцислав Лаков от Атака, по чието питане премиерът представи информацията, поиска правителството да изпрати в парламента от тези хиляди шапки 78 броя, за да си ги сложат депутатите от ляво и когато се гласува бюджетът да се вижда защо няма пари за образование и здравеопазване.

Премиерът каза, че наличните рекламни материали от кампанията за независимостта ще бъдат раздадени с протоколи на домове за деца след като приключат съответните проверки.