Следващият кабинет няма да излъчи абсолютно мнозинство, ще бъда достатъчно шарен и възможността да влезем в цикъл на многопартийни правителства е вероятен. Това заяви транспортният министър Росен Желязков пред БНР.

По думите му в момента се борави с хипотези и те се базират на проучвания и нагласи. Някои от тези, на които социолозите дават предимство, все още не са създадени или не са разгърнали своята партийна структура в страната, каза той.

Относно инцидента от снощния протест, при който шофьор премина през крака на протестиращ, Желязков коментира, че примерът от снощи е класически пример за провокация.

От десетилетия режимът на граждански прояви е регламентиран, за да не се стига до физически конфликти. Можеше да се стигне до линчуване на обградения в автомобила човек, без да се знае каква е неговата вина, каза министърът.

"Ситуацията е доста изнервена, особено в късните часове и хладнокръвието на полицията е много важно. Отношенията в обществото би трябвало да бъдат нормални, създаването на социално напрежение няма да доведе до нищо добро", категоричен е транспортният министър.

Според него социалните мерки не са от вчера. Те целят да покрият социалните последици и да стимулират икономиката. Има и нови мерки. Краткосрочните ще бъдат до края на годината, мерките за стимул - и догодина. Те минаха през обсъждане в Тристранния съвет, допълни Желязков.

Запитан дали не са закъснели той отбеляза, че дизайнът на мерките е започнал още по време на извънредното положение, а в момента се оформя националното финансиране.

Това не са мерки от вчера. "Не мисля, че и превозвачите са си помисляли подобно нещо" - така министър Желязков отговори на въпрос за евентуално поскъпване на билетите за автобусните превози.

По-скоро усилията ще се насочат към местата, където самата обществена услуга не достига до гражданите, уточни Желязков. 

Кабинетът подкрепи Желязков да атакува пакет "Мобилност" пред съда на ЕС

Кабинетът подкрепи Желязков да атакува пакет "Мобилност" пред съда на ЕС

Срокът на оспорване е приблизително 2 месеца след публикуване в "официален вестник" на ЕС

Относно тежкотоварните превозвачи, министърът каза, че България ще заведе дело пред съда в Люксембург за пакета "Мобилност". "Ще търсим нашите национални аргументи, за да оборим тези правила. Комисията прави оценка на въздействието на връщането на камиона на всеки 8 седмици и ясно, заяви, че ако се установи, ще внесе законодателно предложение. С мерки в подкрепа би трябвало да се опитаме да запазим поне гръбнака на транспорта", каза Желязков.