Без повече политически назначения в туризма, настояват от бранша в отворено писмо до новия служебен премиер Димитър Главчев.

В отвореното си писмо организациите и сдруженията излагат конкретни приоритети, на които искат да се обърне внимание. Също имат и предложение кой да бъде следващият министър на туризма - д-р Мартин Захариев, заместник-председател на Националния борд по туризъм.

Припомняме, по време на преговорите за ротация, преди тя да се провали, организациите изпратиха и отворено писмо до Мария Габриел, в което отново предлагаха Марин Захариев за минитър на туризма. Също така Мартин Захариев бе предложението за министър на туризма в кабинета Николай Габровски - експертен кабинет, предложен от ГЕРБ. 

Писмото е подписано от: Национален Борд по Туризъм (НБТ), Българска Туристическа Камара (БТК), Българска асоциация за туризъм (БАТ), Сдружението на Заведенията в България (СЗБ), Българската Асоциация на Заведенията (БАЗ), Браншова асоциация на ресторантьорите - София, Сдружение на хотелиери и ресторантьори - Благоевград, Сдружение на хотелиери и ресторантьори - Велинград и Западни Родопи, Сдружение на хотелиерите и ресторантьорите - Сливен, Сдружение по туризъм - Кюстендил, Сдружение на хотелиерите и ресторантьорите - Кърджали, Съюз на хотелиерите и ресторантьорите - Ямбол, Сдружение хотелиери и ресторантьори - Пловдив, Сдружение хотелиери и ресторантьори - Силистра.

14 туристически организации си номинираха министър

14 туристически организации си номинираха министър

И със сериозна заявка за дял от Бюджет 2025 г.

Ето и приоритетите, които се посочват в отвореното писмо:

  • Приоритизиране на сектор "Туризъм" като държавна политика и съответното му достойно финансиране в бюджет 2025 г.
  • Изработване и приемане на изцяло нова национална стратегия за устойчиво развитие на туризма в Република България - спешна актуализация!
  • Консолидация на туристическите сдружения в сектора чрез създаване на Национална хотелиерска и ресторантьорска камара и Национална туристическа организация.
  • Дигитална трансформация на сектора. Единна информационна система за интегриране на данните и регистрите в сектор "Туризъм".
  • Нов подход към Националния маркетинг на Destination Bulgaria като част от новата правителствена концепция за изграждане на "Бранд България".
  • Постоянно повишаване на квалификацията на човешки ресурси и работна сила чрез формите на дуалното обучение и платените стажове.
  • Създаване на гаранционен фонд за обезпечаване на отговорността на туроператорите, който е гарант за правата на потребителите при нереализирани пътувания.
  • Улесняване на процеса за издаване на електронни визи, съобразено с Единната визова политика на ЕС.
  • Фокус към националните курорти, които са лицето на българския туризъм. Те трябва да бъдат развивани с възможност за превръщането им в целогодишна дестинация, като се използва целият им потенциал. Изготвяне на адаптирана към съвременните предизвикателства подзаконова рамка, която да регламентира статута на националните ни курорти.
  • Активна законодателна дейност в рамките на 49-то Народно събрание.