Правителственият "Ту-154М" няма да лети, докато не се изясни защо падна полският самолет. Това съобщи шефът на правителствения авиоотряд 28 Пенчо Пенчев, цитиран от БНТ.
Полетите с българския правителствен самолет са спрени от началото на месеца.
"Ту-154М" на правителствения авиоотряд вози властта повече от 20 години и е един от четирите, които се ползват в Европа.
Ресурсът на машината изтекъл през октомври, но е удължен с година.
През февруари министерството на транспорта реши самолетът да лети до юни, а след това да бъде продаден. С него през последните години имаше няколко инцидента.
През 2008 година се наложи да кацне аварийно на Азорските острови с президента Георги Първанов на борда.
За държавни нужди в момента се ползват фалкона и единия от двата взети на лизинг еърбъса.
nono
на 12.04.2010 в 12:27:08 #39Правилно,по-сигурно е без съветски самолети!
nono
на 12.04.2010 в 12:26:00 #38Правилно!По-сигурно е без съветски самолети!КГБ пипа навсякъде!
welder
на 11.04.2010 в 23:02:47 #37Лумпенизираната почифутена антиславянска и антибългарска измет пак се опитва, дори и в този тежък момент, да пробутва внушения на ненавист и омраза към Русия и нейния народ. Голямо плюене, голямо сране по този Ту-154. Дори и за невръстните деца вече е ясно, че трагедията изцяло се дължи на човешка грешка. Доста по-нови самолети на западни и американски производители загробиха много повече животи. Някои хора тук или са доста късопаметни, или се правят на такива (по-вероятно). Каквато и да е машината тя се нуждае от качествена, редовна и компетентна подръжка. Пилотският състав си има правила и норми, към които е длъжен да се придържа. При пренебрегване на последните два аспекта резултатът е видим и налице.
US
на 11.04.2010 в 22:33:06 #36Nevermind
на 11.04.2010 в 20:39:33 #35То ако е писано, Гоце и с Еърбъс или Боинг ще се гътне...
MPatarinski
на 11.04.2010 в 19:56:51 #34Гоце страхливеца
Марат
на 11.04.2010 в 18:55:23 #33кви правителствени самолети. Задва дни се изнасят по групи с гражданската авиация, хем няма да са накуп, пък и по-евтино. По-скъпо е притежаването и поддръжката на собствен самолет. Това е както с личен автомобил и такси-няма такси и данъци, винетки и др. глупости, няма поддръжка, при авария или ПТП има... други таксита.
zl0
на 11.04.2010 в 18:53:09 #32Бойко мрънка за новия правителствен самолет но от както го получи не слезна от него даже до Пловдив лети с него ... хахаха
chjornajat kot
на 11.04.2010 в 18:14:03 #31" Спират нашия правителствен ТУ-154 "
--------------------------------------------------------
Еба ти ташака ?!
По-голяма простотия от тая не бях чувал !
На човек каквото си му е писано, това ще се случи ! На тоя дето му е писано, че ще се обеси, никога няма да се удави ! 
tenseinsider
на 11.04.2010 в 18:08:03 #30Силен българин не пиши не верни неща,в Полша никой не се е изказвал че ТУ-154 не отговаря на нормите за сигурност.Поляците притежават 2 правителствени ТУ-154 М закупени преди 20 год. /заедно с нашия ТУ-154/.Правителството е взело решение да се ремонтират самолетите и да се продължи ресурса им..Двата самолета са изпратени за основен ремонт и удължаване на летателната годност.Самолета с който стана катастрофата е минал вече през основния ремонт като му е сменен и интериора а другия самолет още се намира в ремонтния завод.По същия начин можеше да се подходи и с нашия ТУ-154.Закупуването на новите аеробуси е свързано с получаване на рушвет и поради това вместо изобщо да се закрие този остатък от УБО и КДС и да се икономисат средства за социални програми в нашата потънала в бедност държава се закупува нова техника при очевидно неизгодни условия.Оказа се че Полша която е 6 пъти по голяма от България и 12 пъти по богата не може да си позволи аеробуси а малка и бедна България може.Този отряд трябва да се закрие и средствата които се освободят да се дадат за социални програми.Катастрофата няма нищо общо с надеждността на самолета а е по вина на екипажа.
Romanov
на 11.04.2010 в 17:51:14 #29ТУ 154 е толкова надежден самолет че хорат си вземат последно причастие преди полет- сделано в СССР.
Civic Mundi
на 11.04.2010 в 17:35:51 #28ТАваришч Гоце го е страх от съветските технологии. Ну даваи, тАваришч, за родину, за Сталину! Но истината е че само враговете на диктаторска РАсия си отиват така.
wolfgang
на 11.04.2010 в 17:31:17 #27Judas не исках да засегна познанията ти! За "падането" и "свестните хора" имах предвид ирония касаеща нашия мухльо Гоце!
Judas Priest
на 11.04.2010 в 17:28:14 #26wolfgang, не говори глупости, първо при нас има дисциплина и при пилотите и при техническият състав, която при поляците я нямаше и продължава да я няма.Обществена тайна е , че полският президент не веднъж се е намесвал в решенията вземани от екипаж, жалко за летателният състав

Силен Българин
на 11.04.2010 в 17:27:59 #25"Още преди две години обаче премиерът на Полша бе заявил, че Ту-154, с който лети президентът, не отговаря на нормите за сигурност. На 30 ноември 2008 г. самолетът е имал проблеми по време на пътуване на президента Лех Качински в Азия." Изключително надеждан самолет! Както всичко, сделано в Сесесере.
Силен Българин
на 11.04.2010 в 17:27:59 #24"Още преди две години обаче премиерът на Полша бе заявил, че Ту-154, с който лети президентът, не отговаря на нормите за сигурност. На 30 ноември 2008 г. самолетът е имал проблеми по време на пътуване на президента Лех Качински в Азия." Изключително надеждан самолет! Както всичко, сделано в Сесесере.
wolfgang
на 11.04.2010 в 17:25:01 #23Няма как да падне нашият!
Само светните хора си отиват по този начин!
Judas Priest
на 11.04.2010 в 17:24:46 #22tenseinsider, значи отряда вярно, че струва много пари, но пък е носител на едни традиции гради половин век. Тъжно ще е да си замине това звено.
Judas Priest
на 11.04.2010 в 17:22:28 #21Stefano, аз съм авиоинжинер друже и ти казвам, че изскочилата тел не е тел, е специално влакно, и второ това че ти мислиш че е за смяна не е за смяна. По всяка една самолетна гума има така наречените контролни точки това са едни дупки в каучука които като изчезнат значи грайфера е под определеният минимум и тогава се сменя. А ако някой ми покаже по надеждно хвърчило от Ту154 браво ще му кажа. Това е един от най - дурако устойчивите самолети в света
dzigi
на 11.04.2010 в 17:04:56 #20Жалко!