"Общината напразно обеща, че ще реши проблема със спирките на градския транспорт. Общият брой спирки са 2700, от тях с навеси са 1007, което е под 50 на сто от общият брой.

590 от навесите са собственост на ЦГМ и тяхна е отговорността да ги поддържа. 125 спирко-навеса са дадени на една рекламна компания, има навеси на столичния електро и автотранспорт, и има такива, на които никой не е собственик. И така започва хаосът и безхаберието".

Това заяви пред БНР Калоян Паргов, заместник - председател на Комисията по транспорт в Столичната община и общински съветник от БСП.

По думите му това макар да не е от най-сериозните проблеми на столицата, този проблем през есенно-зимния сезон дразни хората.

"Има два варианта - от ГЕРБ предложиха по стандартния начин - използвайки т.нар. концесия за спирко реклама, която да даде възможност на рекламни компании да поддържат спирките, но вече три години това не се случва.

От тези 1007 спирко навеси едва 200 са рекламно рентабилни и този подход очевидно няма как да се реализира, поясни Паргов.

"Ние имахме друго предложение - Столичният общински съвет да възложи в следващия бюджет на ЦГМ да изгради цялостна концепция по проблема и да поеме отговорността за изграждането и поддръжката на всички тези спирки. Те да имат един единствен собственик. А те ако искат могат да ги отдават за търговски площи, допълни Паргов.

Цялата тази инвестиция от 1000 спирки ще струва не повече от няколко милиона лева и в рамките на една година проблемът ще се реши изцяло, подчерта общинският съветник.

Към момента в София има над 2500 спирки на градския транспорт, като много от тях са без навеси и пейки.