Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев отрече обвиненията на бившия премиер Сергей Станишев, че е оскъпил автомагистрала „Люлин" с 60 млн. евро. В ефира на „Нова Телевизия" той обясни, че проектът е бил доведен от Тройната коалиция до състояние, в което завършването му е било силно затруднено.
Плевнелиев обясни, че след скандала с „Батко и Братко" от 2008г. пътната агенция е била преструктурирана и неин принципал е станал самият премиер Станишев. По това време цената на АМ „Люлин" била 201 млн. евро и трябвало да бъде пусната през юни 2009г. В последствие имало 38 иска за повишаването й заради забавяния.
Строителният министър заяви, че при идването на власт на ГЕРБ магистралата вече е струвала 229 млн. евро. По думите му ако Тройната коалиция беше останала на власт, съоръжението е щяло да стигне 250 млн. евро, да бъдат изгубени голяма част от еврофондовете и по този начин завършването й да се забави с поне 4 години.
Росен Плевнелиев заяви, че след преговори цената е била свалена първо до 201 млн. евро, а вече е постигната договореност за 189 млн. евро. Той изрази увереност, че въпреки натрупаните забавяния, протестите във фирмите-подизпълнители на строителя „Мапа Дженгиз" и нещастните случаи, отнели живота на няколко работници, АМ „Люлин" ще бъде пусната през месец май тази година.
Министърът коментира и казуса със село Мало Бучино, което буквално се пресича от магистралата, но не е свързано с нея. Жителите му припомниха, че през ноември 2009г. той е обещал да възложи на проектанти да проучат възможностите за строеж на пътен възел.
Плевнелиев обясни, че моментът за това е бил изпуснат през 2007г., когато предшественикът му Асен Гагаузов първо е заявил, че селото няма да се свързва с АМ „Люлин", а после е променил мнението си, но това не се е отразило на проекта. Росен Плевнелиев обясни, че ако сега тепърва започне изграждане на пътен възел, голяма част от финансирането ще бъде изгубено.
Въпреки това, строителният министър заяви, че изграждането му може да стане в по-късен момент като отделен проект. Плевнелиев увери жителите на Мало Бучино, че инфраструктурата в селото ще бъде подобрена, като в това число влиза и пътят им до София, по който пътуват със 17 км. повече, отколкото би им се налагало при наличието на връзка с аутобана.
Министърът коментира призива на премиера Борисов членовете на кабинета да се появяват по-често в телевизионния ефир и да оборват обвиненията, които опозицията сипе по тях. Според Плевнелиев, у нас в момента някои хора тиражират многократно едни и същи лъжи с цел да ги превърнат в истина и единственият начин те да бъдат преборени е министрите да боравят с точни факти.
Той изрази разочарованието си от факта, че скандали като този с подслушването на министри са засенчили успехи на правителството като изграждането на димитровградската пречиствателна станция, която била „забатачен проект" по времето на Тройната коалиция. Плевнелиев заяви, че няма данни за СРС-та с негово участие.
Justice for ALL
на 14.01.2011 в 21:59:02 #5Факт е, че предишното правителство на Мишока не започна почти нищо и щеше да изгуби огромна част от еврофондовете. Добре, че загубиха властта. Факт е, че това правителство след инфраструктурните проекти да се изпълняват предсрочно и до сега успява. Сигурен съм, че магистралите ще бъдат построени, а това е неумоверно важно за българския бизнес, както и за хората търсещи препитание.
Ivan Костофф
на 14.01.2011 в 10:49:02 #4станишката ще яде пишката
LeBaron
на 14.01.2011 в 10:33:15 #3Ами въпрос на личен избор е, кой какво го интересува най-много.
none
на 14.01.2011 в 10:18:21 #2Освен че е бил построен за 48 часа, е бил издигнат и единствено от доброволци пионерчета с малка помощ от чавдарчетата под ръководството на дружинната ръководителка другарката Светлобъдещева-Партийкова-Кърмилнишкова . Всичко това само с ножици, цветна хартия и лепило от брашно и вода. Катакомбите отдолу са завършени още на първия ден, като са прокопаването им са изполвазни кратунки за вода... Аз пък съм чувал и че членуването в тези младежки организации било доброволно. Мене обаче защо никой не ме попита дали искам - не знам. 'Айде, доброто старо време, да не е толкова добро. Бил съм там, помня.
dk
на 14.01.2011 в 09:42:18 #1Дезинформация и контрадезинформация както казваше един известен политик от залязваща партия. За да не се разбере истината. Прословутата Южна дъга колко струва? Четвърт милиард? Прекалено скъпа ми се види, а не е нищо особено. Софиянски още се хвали с халите и банята, Бибитко ще се хвали с пътища, но правени с чужди пари. Един син кмет на когото и с напън не се сещам за името смени всички табелки на улиците, но ги остави да приличат на бомбардирани. Бакърджиев ще го помним не с газовите му договори, а със седемте взрива на Мавзолея, за който съм чувал, че е построен за 48 часа без практически никаква техника. Явно все пак има напредък. А завода за преработка на софийския боклук кой и кога ще го направи? Честно казано, това по-вече ме интересува от Пътя за Мало Бучино и Перник!