За това, което се случва по пътищата, има много други отговорни институции преди МВР. Тази позиция изрази в кулоарите на парламента вътрешният министър Валентин Радев за войната по пътищата. Не може ведомството да праща полицаи на всяка отсечка, други мерки са нужни, каза той.
Отговорност носят институциите, в чиито ресор е състоянието на пътищата. Отговорност носят и тези, които подготвят водачите. Радев настоява всеки да си поеме отговорността, като включително заяви, че това е и въпрос на възпитание.
Тази отговорност е обща, категоричен е МВР шефът. Само за миналата седмица загиналите на пътя са 31.
По думите му няма завишаване на убийствата. Няма нещо, което да е тенденция, изтъкна силовият министър в отговор на въпрос дали МВР има данни за увеличаване на престъпността в последно време.
Припомняме, че вчера, шефът на "Пътна полиция" комисар Бойко Рановски коментира, "ние сме един основен фактор, който може да повлияе чрез контрола, но няма как на всеки завой, на всеки километър, на всеки участък, където стават тежки катастрофи, да има постоянно полицейско присъствие".
"Статистика показва, че 96% от катастрофите стават по вина на водачите.Основният фактор, който влияе на пътно-транспортната обстановка това е поведението на водача на пътя, но то се изгражда през годините преди той да е станал водач. След това стигаме до обучението, което не е на необходимото ниво - има и хора, които не ги обучават както трябва", обясни шефът на "Пътна полиция".
"Предлагат се шофьорски курсове за 300 лв., което е нереална цена, за да се проведе курс по всички правила и изисквания. Това са курсове, които се провеждат фиктивно и тези хора излизат необучени. След това излизат на пътя и се вижда какво се случва, каза още шефът на "Пътна полиция", допълни комисар Рановски.
simona-stanislavova
на 24.11.2017 в 23:06:05 #2Искаме: * Задължителни камери в колите; * Камери по пътищата; * Жестоки глоби и санкции за нарушителите; * Да окошарят всички участници в гонки Всички други кампании и тъпотии са загуба на време и пари.
crowss
на 24.11.2017 в 14:23:14 #1- Книжка да се дава след навършили 21 г. - Пробен период през който водача да е с придружител - Шофьорският курс да е с минимум 50 часа практика, като се провеждат семинари с видео материали показващи последствията от безразсъдното шофиране - Високи глоби за нарушания! В Германия за превишаване на скороста само с 25км. се плаща 100 евро гроба плюс отнемане на точки - Прилагане на строги изпити! В Испания например от 12 кандидати, 8 повтарят изпити заради безкомпромисните изпитващи. Тук разбира се идва проблема с подкупите, но и това може да се реши като има камери в колите по време на изпитите. Всичко останало е възпитание. Затова родители, възпитавайте децата си. От това може да зависи дали те ще живеят или не!