От началото на сезона КЗП е затворила 12 заведения по морето. Това заяви председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред bTV. Това обаче е временна мярка - ако собствениците изчистят нарушенията и приведат дейността си в съответствие, обектите ще могат да работят.

От началото на сезона КЗП е извършила над 1700 проверки. До момента са съставени около 110 акта, но по част от тези проверки работата все още не е приключила, обясни председателят на комисията.

От монтирането на виртуалните приемни на Комисията за защита на потребителите (КЗП) по Черноморието до сега са били подадени над 70 сигнала от туристи.

КЗП пуснаха виртуални приемни за сигнали на потребителите

КЗП пуснаха виртуални приемни за сигнали на потребителите

Потребителите могат да се свържат с КЗП по безплатен горещ телефон

Най-често сигналите са свързани с предлагането на услуги с по-ниско от договореното качество и опити за прилагане на различен тип нелоялни практики.

По думите на Маргаритов най-често срещаното нарушение продължава да бъде разминаването между обещаната услуга и това, което клиентът получава на място. Срещали се и случаи на некоректно обявяване на цените на услугите на плажа.

"Имаше случаи не само на некоректното обявяване, но и принуда потребителят да ползва услуга задължително, което също е нарушение." Маргаритов увери, че след намесата на КЗП и след съставянето на съответните протоколи към настоящия момент на проверените места нарушенията са преустановени.

Като пример за разминаването между обещаната услуга и това, което потребителите получават на място Маргаритов посочи, че в някои хотели не работели климатици. По думите му в хотелите с 3 и над 3 звезди освен че неработещите климатици допълнително нажежават лятото на туристите, това всъщност е и нарушение на Наредбата за категоризацията.

Само 5% от жалбите в КЗП са за качеството на туристическия продукт

Само 5% от жалбите в КЗП са за качеството на туристическия продукт

За сравнение, жалбите от телекомуникационните услуги са около 30%

Относно качеството на алкохола, предлаган по морето, Маргаритов обясни, че до момента и през изминалите сезони при проверките не е установявано наличието на опасен алкохол в заведенията. Инспекторите обаче попадали на други несъответствия. Имало случаи, в които алкохолът е бил разреден.

Маргаритов посъветва потребителите и да внимават като резервират и планират ваканцията си, защото се наблюдавали и случаи на несъстояли се почивки. Тези случаи се свързвали главно с практиката на мними туроператори, които предлагат основно по Интернет различни оферти, изискват авансово плащане, а след това изчезват.