Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще следи цените и условията по плажовете през летния сезон.

Председателят на КЗП Димитър Маргаритов заяви пред БНТ, че комисията ще следи за това дали цените, при които се предоставят услугите на плажовете по Черноморието, ще спазват конкретно заявените цени.

По думите на Маргаритов търговците по морето трябва да спазват обявените цени от началото до края на сезона, независимо от това кога ще бъде краят. Става въпрос за отдаването под наем на плавателни средства и използването на различни атракциони на плажовете.

Плажът "Бургас-Север" има нов наемател

Плажът "Бургас-Север" има нов наемател

С нови цени - по 3 лв. за чадър и шезлонг

Председателят на КЗП припомни и че по време на летния сезон потребителите трябва да обръщат повече внимание на покупките, свързани с тяхната почивка. Той апелира към хората да следят за рискови стоки, които биха могли да се окажат опасни най-вече за по-младите и децата. Тук Маргаритов акцентира върху надуваемите артикули.

Маргаритов поясни, че тези артикули трябва винаги да бъдат в ярки цветове и по тях да няма остри ръбове. Отворите, през които артикулите се надуват, трябва да могат да се прибират така, че да няма изпъкване, а продуктът да бъде заоблен.

Ако липсва информация относно даден артикул или възникнат съмнения относно него, родителите да попитат търговеца, обясни Маргаритов и добави, че ако информация липсва и такава не може да бъде предоставена от търговеца, потребителите трябва да сигнализират за това в КЗП, за да може комисията да извърши проверка.

КЗП пуснаха виртуални приемни за сигнали на потребителите

КЗП пуснаха виртуални приемни за сигнали на потребителите

Потребителите могат да се свържат с КЗП по безплатен горещ телефон

Припомняме, през летния сезон тази година КЗП е разположила 16 виртуални приемни по Черноморието. В тях потребителите могат да подадат сигнал за нередности по по-облекчена процедура. След набирането на този горещ телефон, в зависимост от локацията, на която се намират потребителите, те ще се свързват със съответните регионални офиси на комисията и с екипите, които присъстват на терен. Това ще направи проверката в пъти по-бърза.

Виртуалните приемни на КЗП могат да се разпознят по брандираните с логото на комисията кабини и козирки.

Припомняме и че в началото на месеца, във връзка с предстоящия летен сезон Маргаритов препоръча потребителите да набавят всичко необходимо преди да тръгнат на почивка, за да не се налага да правят "аварийни" разходи.

Пазете децата от опасни продукти, призовава КЗП

Пазете децата от опасни продукти, призовава КЗП

Маргаритов припомни порочните практики по Черноморието

Тогава председателят на КЗП допълни и че Комисията ще прави проверки на всички търговски обекти по Черноморието. Той подчерта, че проверките ще са не във връзка с по-високите цени, които се диктуват от пазарната икономика, а с порочни практики и заблуждаващи послания. Като пример той посочи, че в някои обекти може да има несъвпадение на цената на етикета с това, което се маркира на касата или да има промоции на продукти с предварително завишени цени.

Маргаритов посочи и че често потребителите се оплакват от несъответствия между обещаните стоки и услуги, предлагани със съответният туристически пакет или почивка, и реално получените такива на място. Хотелиерите не били в състояние да предоставят услугата заявените условия, платени по пакета, тъй като в повечето от случаите ставало въпрос за авансово плащане.