Виртуалните приемни на Комисията за защита на потребителите (КЗП) вече по морето заработиха. "Виртуалните приемни са една наша идея, която смятаме, че ще бъде полезна за потребителите. Тя ще даде възможност за много по-облекчен контакт с екипите ни", заяви председателят на КЗП Димитър Маргаритов при откриването на една от виртуалните приемни в курортния комплекс "Албена".

През летния сезон тази година КЗП е разположила 16 виртуални приемни по Черноморието. В тях потребителите могат да подадат сигнал за нередности по по-облекчена процедура. Всъщност те представляват телефонни апарати, от които потребителите могат безплатно да набират горещия телефон на КЗП 0700 111 22. Другото нововъведение е, че след набирането на този горещ телефон, в зависимост от локацията, на която се намират потребителите, те ще се свързват със съответните регионални офиси на комисията и с екипите, които присъстват на терен.

Снимка 298447

Източник: Комисия за защита на потребителите

Приемните са разположени както в по-големите курорти, така и в по-малки населени места, в които традиционно има присъствие на повече туристи. Виртуалните приемни са на най-комуникативните места в курортите - на централни алеи, в близост до търговски обекти, недалеч от плажа. Могат да се разпознят по брандираните с логото на комисията кабини и козирки. На тях е изписан и номерът, който трябва да бъде избран. Списък с разположението на всички приемни потребителите могат да намерят на сайта на КЗП.

"Досега разкривахме традиционно временни офиси, в които наши служители бяха на разположение. Сега обаче считаме, че сме намерили един по-иновативен и по-полезен модел, по който потребителите ще могат да се свързват с нас", допълни Маргаритов. Според него по този начин ще се улеснят и инспекторите на комисията, защото ще могат по-лесно да съберат доказателства и да установят съответните нарушения.

Снимка 298483

Източник: Комисия за защита на потребителите

Припомняме, в началото на месеца, във връзка с предстоящия летен сезон Маргаритов препоръча потребителите да набавят всичко необходимо преди да тръгнат на почивка, за да не се налага да правят "аварийни" разходи.

Председателят на КЗП допълни и че Комисията ще прави проверки на всички търговски обекти по Черноморието. Той подчерта, че проверките ще са не във връзка с по-високите цени, които се диктуват от пазарната икономика, а с порочни практики и заблуждаващи послания. Като пример той посочи, че в някои обекти може да има несъвпадение на цената на етикета с това, което се маркира на касата или да има промоции на продукти с предварително завишени цени.

Пазете децата от опасни продукти, призовава КЗП

Пазете децата от опасни продукти, призовава КЗП

Маргаритов припомни порочните практики по Черноморието

Маргаритов посочи и че често потребителите се оплакват от несъответствия между обещаните стоки и услуги, предлагани със съответният туристически пакет или почивка, и реално получените такива на място. Хотелиерите не били в състояние да предоставят услугата заявените услувия, платени по пакета, тъй като в повечето от случаите ставало въпрос за авансово плащане.,