Ясна е самоличността и на петата жертва от тежката катастрофа на магистрала "Тракия". Става въпрос за английски гражданин на 38 години. Той е бил спътник на жена в една от колите, разкрива Bulgaria ON AIR.

А държавата и неправителствени организации направиха проверка на място за причините, довели до катастрофата. Камионът не е имал спирачен път, а тахографите са изгорели след удара.

Изнесоха старите мантинели и износен асфалт на "Тракия“
Обновена

Изнесоха старите мантинели и износен асфалт на "Тракия“

Констатирани са и нередности като износена пътна маркировка

Целта на инспекцията беше да открие пропуските и да се вземат необходимите мерки, за да не се допускат подобни тежки инциденти. Работи се по няколко версии.

Мантинелата, в която се удря ТИР-a е на повече от 20 години и е ръждясала.

АПИ отрича мантинелата да е причина за катастрофата на АМ "Тракия"

АПИ отрича мантинелата да е причина за катастрофата на АМ "Тракия"

По-висок клас ограда нямало да доведе до различни щети

"Най-вероятната причина този ТИР да прескочи оградата и да забие насреща е точно това, тя е изгубила своите свойства. Разберете, едно съоръжение на 25 години няма как да задържи, каквото и да било", каза Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

В България се поставят предимно метални, а не бетонни ограничители.

Движението по АМ "Тракия" затруднено заради огледа на мястото на катастрофата

Движението по АМ "Тракия" затруднено заради огледа на мястото на катастрофата

Движението се осъществява само в активните ленти

"Първо - по-леки са, по-бързо се изпълняват, създават се проблеми, когато те са на мостови съоръжения, допълнително натоварване. Проблемът е и зимно време, когато има снегопочистване. През металните може да се избута снега докато през бетонните го задържат", коментира инж. Иван Досев.

Според експертите причината за катастрофата е заспиване на водача на ТИР-а или техническа неизправност. И най-висок клас мантинела е нямало да успее да спре тежкото превозно средство.