След оглед на 160 км на "Тракия", износена маркировка, стари мантинели и износен асфалт в участъка при 160-ия километър, където ТИР уби петима души.
След направения оглед всички експерти и браншовите организации бяха категорични, че трябва да обединят усилията си за преодоляване на пътния травматизъм у нас, съобщи БНТ.
Констатираха и нередности като износена пътна маркировка, стари мантинели и разрушаване на износващия пласт на асфалта в някои участъци от магистралата. Те се разбраха да работят заедно, за да няма повече такива инциденти като този с турския ТИР.
Христо Радков от Българското обединение на шофьорите коментира, че според него причина за инцидента е блокирало предно ляво колело. При блокиране само на предно ляво колело задницата се завърта надясно и това, което се е случило - той пада настрани и помита вече всичко напред.
Но ако ограничителните съоръжения го бяха задържали в неговото платно, не е сигурно дали жертвите щяха да са по-малко, защото движещите се зад него, щяха да се ударят директно в него и може би жертвите щяха да са повече. Голямо значение е имало това колко автомобила е имало в момента на пътя, обясни още Радков.
Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски и инж. Иван Досев също изказа своята позиция. Според него, това че мантинелите при 160-ия км на АМ "Тракия" са стари, не означава, че са опасни. Той подчерта, че ограничителните системи нямат вина за настъпване на пътния инцидент.
Инж. Досев отбеляза, че през есента предстои да започне планираният отдавна ремонт на АМ "Тракия" в участъка от 156-ия км до 208-ия км. Предвижда се цялостно обновяване на трасето и на всички съоръжения по него, подмяна на ограничителните системи за пътища, мантинели и полагане нова хоризонтална маркировка, съобщи АПИ.
След средата на септември, за да не се затруднява трафикът към Южното Черноморие, ще започне ремонтът в платното за Бургас, а през следващата година се планира и обновяването на платното за София в този участък. Прогнозната стойност на ремонтните дейности в платното за Бургас е около 60 млн. лв., посочи инж. Досев. В тези 52 км са включени и пуснатите в експлоатация през 2007 г. 40 километра от Чирпан до Стара Загора, в които ограничението на скоростта е 90 км/ч.
На въпрос за ограничения на тежкотоварния трафик в почивните дни през летния сезон, инж. Досев посочи, че забраната е временно отменена вследствие на европейско предписание за осигуряване на по-добър транспортен достъп и снабдяване на стоки от първа необходимост предвид епидемията от COVID-19 и продължава да се поддържа, за да се осигури по-бързо възстановяване на транспортния бранш и товарните превози.
Той подчерта, че в минали години забрана за движение на тежкотоварни автомобили в неделя в конкретния участък при 160-ти км е имало по направлението Бургас - София, а товарният автомобил, причинил катастрофата, се е движил в посока София - Бургас.