След оглед на 160 км на "Тракия", износена маркировка, стари мантинели и износен асфалт в участъка при 160-ия километър, където ТИР уби петима души.

След направения оглед всички експерти и браншовите организации бяха категорични, че трябва да обединят усилията си за преодоляване на пътния травматизъм у нас, съобщи БНТ.

Констатираха и нередности като износена пътна маркировка, стари мантинели и разрушаване на износващия пласт на асфалта в някои участъци от магистралата. Те се разбраха да работят заедно, за да няма повече такива инциденти като този с турския ТИР.

АПИ отрича мантинелата да е причина за катастрофата на АМ "Тракия"

АПИ отрича мантинелата да е причина за катастрофата на АМ "Тракия"

По-висок клас ограда нямало да доведе до различни щети

Христо Радков от Българското обединение на шофьорите коментира, че според него причина за инцидента е блокирало предно ляво колело. При блокиране само на предно ляво колело задницата се завърта надясно и това, което се е случило - той пада настрани и помита вече всичко напред.

Но ако ограничителните съоръжения го бяха задържали в неговото платно, не е сигурно дали жертвите щяха да са по-малко, защото движещите се зад него, щяха да се ударят директно в него и може би жертвите щяха да са повече. Голямо значение е имало това колко автомобила е имало в момента на пътя, обясни още Радков.

Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски и инж. Иван Досев също изказа своята позиция. Според него, това че мантинелите при 160-ия км на АМ "Тракия" са стари, не означава, че са опасни. Той подчерта, че ограничителните системи нямат вина за настъпване на пътния инцидент.

Шофьори категорични: Не мантинелите са причинили катастрофата на АМ "Тракия"

Шофьори категорични: Не мантинелите са причинили катастрофата на АМ "Тракия"

Определят като "странни" твърденията на Европейския център за транспортни политики

Инж. Досев отбеляза, че през есента предстои да започне планираният отдавна ремонт на АМ "Тракия" в участъка от 156-ия км до 208-ия км. Предвижда се цялостно обновяване на трасето и на всички съоръжения по него, подмяна на ограничителните системи за пътища, мантинели и полагане нова хоризонтална маркировка, съобщи АПИ.

След средата на септември, за да не се затруднява трафикът към Южното Черноморие, ще започне ремонтът в платното за Бургас, а през следващата година се планира и обновяването на платното за София в този участък. Прогнозната стойност на ремонтните дейности в платното за Бургас е около 60 млн. лв., посочи инж. Досев. В тези 52 км са включени и пуснатите в експлоатация през 2007 г. 40 километра от Чирпан до Стара Загора, в които ограничението на скоростта е 90 км/ч.

ТИР помете в насрещното на АМ "Тракия" три коли

ТИР помете в насрещното на АМ "Тракия" три коли

Пет жертви по първоначална информация

На въпрос за ограничения на тежкотоварния трафик в почивните дни през летния сезон, инж. Досев посочи, че забраната е временно отменена вследствие на европейско предписание за осигуряване на по-добър транспортен достъп и снабдяване на стоки от първа необходимост предвид епидемията от COVID-19 и продължава да се поддържа, за да се осигури по-бързо възстановяване на транспортния бранш и товарните превози.

Той подчерта, че в минали години забрана за движение на тежкотоварни автомобили в неделя в конкретния участък при 160-ти км е имало по направлението Бургас - София, а товарният автомобил, причинил катастрофата, се е движил в посока София - Бургас.