Причините за потопа по Южното Черноморие са антропогенни и природни. Това мнение изрази регионалният министър Андрей Цеков пред БиТиВи.

По думите му това, което се е случило е, че морската вълна е подкопала фундамента на моста Караагач по пътя за Царево. Това говори, че не е съобразено проектирането на строежа на моста, изтъкна регионалният министър.

Той добави, че МРРБ не е разполагало с текуща информация за начина, по който е поддържан мостът Караагач. Устоят на моста е силно компрометиран от голямата вълна, посочи Цеков.

В същото време според него има системен проблем в държавата при планирането и поддържането на пътните съоръжения. Обикновено реагираме късно, а нормалният порядък е да се изработи програма за основни ремонти за най-застрашените съоръжения от пътната мрежа. Такива ремонти се правят, ако възникне трагедия или инцидент със загинали хора, е мнението на Цеков, което пък силно се разграничава от първоначалната му позиция, че причините за потопа са "антропогенни и природни".

След наводнението: Ремонтират 12 моста и почистват 250 речни корита
Обновена

След наводнението: Ремонтират 12 моста и почистват 250 речни корита

В Министерски съвет се организира процес по заснемане и проектиране на щетите по Южното Черноморие

Резултати за оголените тръби на плаж "Атлиман" в Китен ще има следващата седмица, когато ДНСК трябва да установи дали това е дъждовна или канализационна тръба.

"ДНСК би следвало да бъде гарантът за едно стабилно, устойчиво и безопасно строителство. Годините и реформите, които бяха направени в Закон за устройство на територията, разводниха функциите между ДНСК и общинските администрации. Когато контролните органи са подценявани от държавата, контролът липсва, а когато контролът липсва, правото остава само на декларация", коментира Цеков.

Той смята, че има нужда от изграждането на единна контролна институция и повишаването на заплатите на контролните органи. Ако успеем това да постигнем, ще сме постигнали много повече от високопарните политически изказвания, сигурен е Андрей Цеков.

По отношение на изграждането на АМ "Хемус", Цеков заяви, че това е магистрала на трупчета в последните няколко години. Магистралата е на трупчета заради лошо планиране и бездействие. Най-проблемна е ситуацията за участъци 7 и 8, където трасето е променено, каза той и добави, че трябва нов идеен проект, нова екологична процедура, приемане на нов Подробен устройствен план, отчуждения и тогава може да се говори за строителство на магистралата. Това е олицетворение на парадокса, че поради липса на правилно планиране и оценка, възлагаме едно строителство, което не сме готови да изпълним. Това е една язва в осъществяването на общественополезна дейност, изтъкна министърът.

Според него най-скъпото нещо, е държавата да не направи нищо - дали да се санират договорите, за да се получи строителство веднага, или да се върви към прекратяване на договорите, съдебна процедура и да се възложи нова обществена поръчка. Този тежък избор ще бъде подложен пред Министерски съвет.

Регионалният министър се закани да не работи на парче

Регионалният министър се закани да не работи на парче

Нов фонд за общините и нови обществени поръчки за пътното поддържане са във фокуса на програмата му