140 млн. лв. са предвидени в бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура" за 2019 г. за свлачища по републиканската пътна мрежа. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.

Тя напомни, че агенцията е имала дефицит през тази година, а със средствата, които са новост в бюджета на агенцията, АПИ ще може да работи за овладяване на тези процеси по републиканските пътища в държавата.

Укрепват 26 свлачища с над 2.5 млн. лв.

Укрепват 26 свлачища с над 2.5 млн. лв.

С изпълнението на мерките ще се предотврати рискът за над 4 000 души

В бюджета на агенцията за следващата година са заложени около 200 млн. лв. приходи от винетни такси.

За тежкотоварни автомобили винетките ще важат до 16 август 2019 г., от когато влиза в действие ТОЛ системата.

Други над 200 млн. лв. са планирани в републиканския бюджет от ТОЛ такси. Тези средства ще бъдат прехвърлени на АПИ за ремонт и изграждане на пътища.

"Имаме готовност за зимното поддържане", каза още регионалният министър.
За областите, за които процедурите за избор на нови изпълнители не са приключени, договорите със сегашните фирми ще бъдат анексирани.

Пускат движението край срутището при Тикале на пътя Смолян-Мадан

Пускат движението край срутището при Тикале на пътя Смолян-Мадан

Само в едната лента и само в най-натоварените часове

В опорните пунктове са резервирани необходимите химикали. На прохода Шипка, като един от по-натоварените, ще има денонощно дежурство, така че по всяко време на денонощието да има информация за пътната обстановка.

"Бизнесът търси добри пътища. Ние сме длъжни да ги осигурим. Инфраструктурата и пътищата трябва да изпреварят демографските процеси, за да останат хората там, където живеят, и да имат добра инфраструктура, по която да се движат. Инвестираме в Северна България. Вертикалните отсечки са не по-малко важни от магистралните, които свързват България", обясни още Аврамова.

150-метрово свлачище на пътя Смолян-Мадан достигна електропровод

150-метрово свлачище на пътя Смолян-Мадан достигна електропровод

Състоянието на срутището е много тежко и обхваща много голяма територия, с което излиза далеч извън главния път

АМ "Русе-Велико Търново", скоростният път "Видин - Ботевград" и обходът на Габрово, заедно с тунела под връх Шипка, са едни от важните проекти, по които се работи и които са важни за развитието на Северна България, допълни министърът.

Поредни свлачища по пътя за Рилския манастир
Обновена

Поредни свлачища по пътя за Рилския манастир

Движението в района е само в едната лента