Мерките, които сме обещали в нашата предизборна програма е време да ги реализираме. Така или иначе реформата за паркирането е изцяло в ръцете на Общинския съвет. Това заяви пред БНТ общинският от "Спаси София" и лидер на партията Борис Бонев за предложения от формацията план за подобряване на условията за паркиране с столицата.

Бонев изтъкна, че това е най-мащабната реформа за последните 15 години. "Говорим за доклад от над 100 страници. Изключително много мерки, промени, базирани на данни и информация от Центъра за градска мобилност (ЦГМ)", допълни той.

Васил Терзиев иска "червена зона" за паркиране в София

Васил Терзиев иска "червена зона" за паркиране в София

Според него трябва да има корекции на цените за платеното паркиране

Борис Бонев каза още, че добрите идеи за реформи, които решават проблемите на хората, не трябва да са нечия собственост, а да са споделени, заяви Бонев.

От "Спаси София" разчитат на подкрепа за предложенията си в Столичния общински съвет (СОС). "Да припознаят тази реформа за града и да постъпят отговорно, а не да се опитват да извлекат някакви краткосрочни политически дивиденти. Възможността да кажат "леле, леле, взимаме пари от хората, сакън...", коментира Борис Бонев.

Обмислят 5 лв./час за паркиране в "червена зона" в София

Обмислят 5 лв./час за паркиране в "червена зона" в София

Предстои строеж на нови паркинги и внасяне на доклад за промени в зоната за платено паркиране

Той отбеляза, че таксата за синя зона не е променяна от 2012 година, а от тогава средната заплата в София се е повишила три пъти.

Според Бонев не е справедливо паркирането в зоната в София да струва толкова, колкото в останалите градове на България, предвид стандарта на живот на софиянци. Той беше категоричен, че таксата е неадекватна и това е очевидно.