Най-много жалби и съдействие от омбудсмана пловдивчани търсят по въпроса за сметките за ток и за парно.

Омбудсманът на Пловдив Юлия Юрдекова представи пред журналисти отчет за първите шест месеца от мандата си.

Юрдекова определи като „тера инкогнита" работата си с монополистите от EVN.

Въпреки хилядите сигнали те не променяли с нищо досегашния стил на работа, а проведената кръгла маса по проблемите на Електроразпределение и Топлофикация не е довела до никакви резултати.

Пловдивчани се оплакват, че въпреки наличието на подписите на две трети от живеещите в дадена сграда и през новия сезон EVN им пуска парното.

В общите сметки се доначисляват суми на починали хора, е друг посочен проблем. В отговор на множеството жалби от монополистите отговаряли с пълна незаинтересованост, посочват пловдивчани.
Юлия Юрдекова подчерта, че подобни проблеми имат и останалите 22-ма обществени защитници при общуването си с монополистите и от „E On" и „ЧЕЗ".

Друг пловдивски проблем е застрояването на междублоковите пространства, което ликвидира детски площадки и зелени площи. Като основно достижение за половин година омбудсманът на Пловдив посочи, че е получила доверието на пловдивчани.

Като интересен случай Юрдекова посочи предложение от гражданин да се въведе специален софтуер, който да не позволява на служителите в общината и районните кметства да имитират заетост като играят на игри или са в чата