Mайор Валентин Терзиев е част от елита на българската военна авиация. Служи в единствената останала изтребителна авиобаза у нас - "Граф Игнатиево".

Там той е началник-щаб на ескадрила. Неговата мисия е да брани небето над България, разкрива "Нова телевизия".

"Ние сме на бойния си пост 24 часа в денонощието, дори хората да не го виждат. Показваме, че българските ВВС не са загубили своите способности и се надявам да ги съхраним в бъдеще", казва пред "Нова телевизия" ден преди Гергьовден майор Валентин Терзиев.

Военната прокуратура работи по всички версии за инцидента с падналия МиГ-29
Обновена

Военната прокуратура работи по всички версии за инцидента с падналия МиГ-29

Образувано е досъдебно производство, издирването на пилота продължава

47-годишният Майор Терзиев пилотира МиГ-29 от години и е един от най-опитните летци на база "Граф Игнатиево". В най-важния ден за Българската армия - 6 май, той е избран да пилотира водещия изтребител МиГ-29 във формацията, която прелетя над столицата. С една цел:

"Надявам се този полет да бъде искрицата, която ще запали в душите на по-младото поколение, пламък който да ги води. Демонстрираме способности за разчистване на въздушното пространство. Това е основната ни задача. Това е част от задачите, които изпълняваме всекидневно с нашата летателна дейност", обясни тогава майорът.

"Опитен летец и чудесен човек" - така го описа и президентът Румен Радев, който също е пилот на МиГ-29, негов колега и командир в авиобазата.

Радев познава пилота на падналия МиГ-29, прекрасен професионалист

Радев познава пилота на падналия МиГ-29, прекрасен професионалист

Президентът призова за сдържаност

"Най-важното в момента е съдбата на пилота. Познавам го като прекрасен човек и много добър професионалист. Очаквам в най-скоро време да имаме резултат от операцията по търсене и спасяване", посочи държавният глава.

До тази нощ майор Терзиев не е имал летателни инциденти.

Окръжната военна прокуратура в Пловдив е направила проверка в авиобаза "Граф Игнатиево", разпитани са свидетели, ще се преглежда и документация.

"Валентин Терзиев е отличен професионалист, добре подготвен и с право на инструктор", категорични са неговите колеги, информира БТА.

Всички единодушно потвърждават, че по време на службата му във ВВС не е имало никакви забележки към работата му и изпълнението на поставените му задачи.

Майор Терзиев е летял на L-39, МиГ-21 до 2015 година, а след това на МиГ-29.

"При такъв инцидент има различни версии и причини. Техниката на пилотиране трябва да се поддържа непрекъснато, много е важно какво е било времето, понякога в смутена атмосфера самолетът не може да издържи, важна е също добрата поддръжка на самолета, техническото състояние трябва да е перфектно", това каза в предаването "Денят на живо с Наделина Анева" по "Нова нюз" кап. Иван Марков, авиоинструктор.

"Атака" пита дали падналият МиГ-29 е бил мишена на силите на НАТО

"Атака" пита дали падналият МиГ-29 е бил мишена на силите на НАТО

Партията иска спиране на натовските учения и закриването на американските бази у нас

Той допълни, че е възможна и летателна грешка, която може да се случи и на най-опитния пилот. За него, за да се минимизират те, е нужно редовно летене.

"Пилотът е пилот, когато лети, това важи за ВВС и гражданската авиация", категоричен бе авиоинструкторът.

Кап. Марков информира, че в развитите във военно отношение страни, включително и Русия, пилотите правят по 120-150 часа нальот на година.