Увеличението на цените на билетчетата за градския транспорт е довело до спад в продажбите им, заяви директорът на Центъра за градска мобилност Христиан Петров пред Фокус.
Освен това и картите, които се зареждат с определен брой пътувания, също не са толкова популярни вече. Тяхната цена също се покачи през миналото лято - от 1 лв. на 1,20 лв. за пътуване.
При обикновените билетчета скокът беше много по-драстичен - от лев станаха 1,60 лв.
Затова и продажбата им в периода юни-декември 2016 г. бележи спад от 43 на сто спрямо същия период на 2015 г.
Продажбата на картите с брой пътувания пък е спаднала с 29%.
Цените на абонаментните карти с неограничени пътувания обаче запазиха същите си цени и това доведе до ръст на тяхното издаване с 48%. Шефът на Центъра за градска мобилност припомни, че цената на еднодневните карти от 4 лв. също не беше променена, което е увеличило трикратно тяхното търсене.
Оказва се, че са продадени 1 081 334 броя еднодневни карти при 356 602 карти през същия период на 2015 г.