Няма риск за връщане на средства, предоставени от ЕС за построените досега и за изграждащите се участъци от АМ "Струма". За това уверяват за пореден път От АПИ, като посочват и че оттеглянето на апликационната форма за отсечката между Крупник и Кресна не е нито оттегляне на проекта, нито отказваме от европейското финансиране,

Работата по проекта продължава, посочват от агенцията и дават пример с тунела "Железница", където се работи при пълна мобилизация. Изграждането на тунела започна през октомври м. г. и са прокопани първите 400 м, като се работи едновременно в двете тръби. От южната страна на тунела са прокопани 275 м, а от северната - 125 м.

Припомняме, през януари стана ясно, че България оттегля апликационната форма за изграждането на автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Работата по подготовката за изграждането на участъка обаче продължава, тъй като държавата ще иска с нов проект европари за магистралата. Днес пред сградата на Европейската комисия в София се проведе и протест срещу решенията на държавата за Кресна.

България може да връща 500 млн. евро за "Струма", ако строи в дефилето

България може да връща 500 млн. евро за "Струма", ако строи в дефилето

Проектът бил незаконен, включително с екооценката

От АПИ уточняват още, че към проекта не се прибавят документи, а действия и мерки, които вече са планирани в доклада за ОВОС при рехабилитацията на съществуващото трасе на път Е-79. Те ще се изпълнят по-рано от предвиденото още през тази година.

Българската страна винаги е била наясно с трудностите, свързани с опазването на природата в този участък, както и с необходимостта да се намери балансирано решение, отговарящо на екологичните и на транспортните цели. Предвид чувствителната от екологична гледна точка защитена зона, в която се намира отсечката между Крупник и Кресна, винаги са търсени най-добрите решения за неговата реализация като в процеса на подготовка през годините са разглеждани редица варианти за изпълнение на участъка от АМ "Струма" през Кресненския пролом. На базата на всички извършени проучвания, избраният Източен вариант Г 10,50 в най-голяма степен отговаря на техническите, социално-икономическите и екологични изисквания. Въпреки това, за да е максимално прецизна относно въздействията на проекта върху видовете и местообитанията, които са предмет на опазаване в дефилето, държавата ще пристъпи към определянето на специфични консервационни цели и мерки.

България се отказва от европарите за АМ "Струма"

България се отказва от европарите за АМ "Струма"

АПИ се ангажира до края на 2020 г. да изпълни поредица от смекчаващи мерки

За намаляване на въздействието върху обекти от Натура 2000 от съществуващия път E-79, Агенция "Пътна инфраструктура" се ангажира до края на 2020 г. да изпълни поредица от смекчаващи мерки, а именно: модифициране на съществуващите водостоци, монтиране на двустранно разположена мрежа в банкета на пътя, монтиране на плетени мрежи за птици с височина 4 м върху тротоарите на големите съоръжения. За повишаване на пътната безопасност ще се анализира възможността за изграждане на видео система за наблюдение и система за информиране и пренасочване на трафика по обходни пътища и анализ за безопасното му поемане, както и подобряване организацията на движение в Кресненското дефиле.

Решаващо предимство на варианта Г10.50, за който има действащо и влязло в сила Решение по ОВОС, е еднопосочното движение на превозните средства, което съществено ще намали както трафика в дефилето, така и риска от пътни инциденти. Изпълнението на този вариант ще позволи значителна гъвкавост при експлоатацията на пътя, каквато в момента липсва. Избраният вариант на трасе е особено благоприятен в сравнение с всички останали алтернативи, тъй като двете платна за движение не се намират близо едно до друго и при тежък пътен инцидент има къде да се насочи трафикът. Това ще позволи бърза и безопасна реакция на полиция, пожарна, пътни служби, както и ще улесни движението.

Прокопаха първите 400 м от тунел "Железница"

Прокопаха първите 400 м от тунел "Железница"

На обекта се работи денонощно, за да бъде завършен тунелът до началото на 2022 г.

Припомняме, че според еколози има две наказателни процедури от Европа към проекта за строеж на "Струма" през Кресненското дефиле - за вече извършване на строителство и нарушаване на биоразнообразието, а от декември месец има и искане за наказателна процедура по директивата за пътна безопасност.

Държавата ще иска с нов проект европари за АМ "Струма"

Държавата ще иска с нов проект европари за АМ "Струма"

Председателят на УС на АПИ Терзийски не беше категоричен, че дали няма пак да плащаме ние