Прокопани са първите 400 м от тунела "Железница" на АМ "Струма", съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура".
Те напомнят, че строителните дейности на съоръжението са започнали през октомври 2019 г. и на обекта се работи едновременно в двете тръби.
От южната страна на тунела са прокопани 275 м, а от северната - 125 м.
Съоръжението ще е с дължина около 2 км, с две отделни тръби в посока и ще бъде най-дългият пътен тунел у нас. Към него са включени два обслужващи пътя от двете страни на съоръжението и хеликоптерна площадка. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод - прокопават се около 1,5-2 м във всяка тръба на денонощие и след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи и армиран пръскан бетон и анкери.
Започна копаенето на тунел "Железница" край Симитли
Това ще е най-дългият пътен тунел у нас
Тунелът ще разполага с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н.
От АПИ посочват, че на обекта се работи денонощно, без почивен ден, за да бъде завършен до януари 2022 г.
Проектът за строителството на тунел "Железница" на автомагистрала "Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка.
Подучастъкът преди съоръжението е с дължина 720 м. Той включва изграждането на мост, който ще е дълъг 540 м и ще преминава над река Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на съоръжението.
От Пътната агенция съобщават, че виадуктът се изпълнява по иновативна технология - потактово избутване на горното строене. Характерното при нея е, че се използва работна площадка с мобилни елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред вече готовия.
При строителството на мостовото съоръжение няма да се спира движението по първокласния път Е79 София - Кулата.
Третият подучастък е с дължина 1400 м и се предвижда да бъде изградена аварийна връзка, която да може да отведе движението в посока София по път Е79 при настъпване на непредвидена ситуация в тунела.