Започна пробиването на тръбата на тунел "Железница" на АМ "Струма" край Симитли, съобщава БГНЕС.
Скатът на двете тръби е бетониран откъм Симитли и в момента на дясната се набиват тръби за т. нар. "чадър". Откъм Благоевград продължава работата по оформяне на площадката.
Търгът за пробиването на тунела беше спечелен от ДЗЗД "АМ Струма тунел 2018", в което участват: "Джи Пи Груп" АД, "Глобал Кънстръкшън" ООД и "ВИА ПЛАН" ЕООД.
Двете тръби на тунела ще се пробиват с тунелни багери, които са в базата на фирмата в подстъпите към тунела. Същинската работа по пробиването на тунела ще започне на 10 октомври.
Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България.
Изпълнението на поръчката е възложено на ДЗЗД "АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018", в което участват: "Джи Пи Груп " АД, "Глобал Кънстръкшън " ООД и "ВИА ПЛАН" ЕООД. Стойността на договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС. Проектът ще се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.
Срокът за изпълнение на проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на тунел "Железница" e 1060 календарни дни. Съоръжението ще бъде с две отделни тръби за движение в посока, като всяка тръба ще е дълга около 2 км.
Тунелът ще има енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т. н. Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река и подпорна стена.
Припомняме, през феврурари стана ясно, че АПИ и ЗЗД "АМ Струма Тунел 2018", чийто член е и "Джи Пи Груп" АД са подписали договора за проектирането и строителството на тунел "Железница". В свое становище до медиите от "Джи Пи Груп" заявиха, че по този начин правят услуга на държавата, тъй като не допускат мащабният проект да се провали заради скъсените срокове.
По-късно от АПИ уточниха, че това не е същинският старт на строителството на тунел "Железница", а само се извършват подготвителни дейности и се изгражда временното електрическо захранване при бъдещия южен портал на съоръжението.