Цените на зоните за паркиране в столицата се нуждаят от корекция, заяви кметът на София Васил Терзиев в ефира на БНТ. Той подчерта, че конкретните стойности ще бъдат определени чрез наредба, приета от Столичния общински съвет. Според него обаче темата не трябва да се свежда единствено до цени, а да се мисли за реалните проблеми, които трябва да бъдат решени чрез тази наредба.

Кметът постави акцент върху необходимостта от защита на интересите на живущите в централните райони, както и от улесняване на паркирането за шофьори, които спират за кратко - например за 15 минути, а не за цял час. В тази връзка се обсъжда и въвеждането на нов тип места за кратковременно разтоварване и спиране.

Васил Терзиев няма да подава оставка заради корупционния скандал

Васил Терзиев няма да подава оставка заради корупционния скандал

Според него няма как кметът да знае какво се случва във всяко едно звено на общината

Терзиев допълни, че е важно жителите на София да обмислят колко автомобила е разумно да има едно домакинство, особено в центъра на града, където натискът върху инфраструктурата е най-силен. Очаква се да бъдат направени и промени в размера на глобите за неправилно паркиране.

В тази посока Столичната община вече обяви в средата на юни обществена поръчка за изработване на нов Генерален план за организация на движението с бюджет от 1,2 милиона лева. Планът ще трябва да бъде утвърден от Общинския съвет и ще включва цялостна визия за движението в града - включително оптимизация на маршрутите за обществения транспорт, товарен и транзитен трафик, зони за пешеходно и велосипедно придвижване, мерки за ограничаване на скоростта и паркирането, както и нова пътна маркировка и светофарни уредби.

Следващият протест на градския транспорт в София може да дойде още преди 2026 г.

Следващият протест на градския транспорт в София може да дойде още преди 2026 г.

Александър Шопов от транспортния синдикат към КНСБ обясни пред News.bg какво може да изкара пак шофьорите на улицата