"Коалицията "Ново начало" в София на ГЕРБ-БСП-ИТН не иска ЦГМ да строи паркинги, въпреки че дружеството събира 47 млн. лв. на година от паркиране."
Това заявява общинският съветник от ПП-ДБ Симеон Ставрев в позиция във връзка с доклад, внесен от Прошко Прошков, Иван Таков и Карлос Контрера. По думите на Ставрев те предлагат на Столичния общински съвет (СОС) да задължи кмета на София Васил Терзиев да подпише нов договор с Центъра за градска мобилност (ЦГМ). Според Симеон Ставрев с този договор всички пари от паркирането ще потъват в дружеството без отчетност и без ангажимент да строят многоетажни паркинги.
"Каква е логиката във всичко това, след като парите от зоните за паркиране се събират именно да се осигуряват повече паркоместа? Това значи, че парите просто ще отидат за повишените заплати на служителите в градския транспорт и за изплащане на вноските за "златната" тикет система, като ЦГМ дължи 9.2 млн. лв. само за 2025-а година и така за 10 години софиянци ще платят за нея над 100 млн. лв.", заявява съветникът от ПП-ДБ и допълва, че същевременно дружеството не си прави труда да смени таблата по спирките на обществения транспорт с нови.
Ставрев обвинява ЦГМ в безпомощност, която, по думите му, води до парадокси. "Паркингът пред Националния стадион се стопанисва от друго общинско дружество "Пазари Запад" ЕАД, паркингът в Надежда беше построен от общинското "Софийски имоти ЕАД", паркингът в Слатина се строи от общинското "Пазари Изток" ЕАД, буферните паркинги при метростанциите се построиха от "Метрополитен", а ЦГМ не може дори да си оправи паркинга под бул. "Витоша", където влиза вода от пътните платна", аргументира се той.
Според Симеон Ставрев схемата на финансиране на столичния транспорт е проста и нарочно е измислена така, че ЦГМ да може контролира финансовите потоци. "Държавата плаща почти 200 млн. лв. на Столичната община като компенсации за градския транспорт. Общината дава и своята вноска от 200 млн. лв. за градския транспорт и всички тези средства отиват в ЦГМ, а дружеството допълнително събира над 110 млн. лв. от билети и карти", посочва той. Общинският съветник отбелязва, че от парите от зоните за паркиране в ЦГМ се събират към 600 млн. лв. и накрая Центърът за градска мобилност дава на "Столичен автотранспорт" ЕАД, "Столичен електротранспорт" ЕАД и "Метрополитен" ЕАД по издадени от трите общински транспортни дружества фактури средства, с които да платят заплатите на служителите, горивото и всички останали разходи на месечна база.
"Как хората, които стоят зад съветниците от ГЕРБ-БСП-ИТН и съветниците Красимир Гълъбов, Севдалина Петрова и Карлос Контрера ще се откажат от този финансов ресурс? Посочените трима съветника бяха вносители на доклада в СОС за назначаване на "временно" ръководство в транспортните дружества на София, включително и ЦГМ, което още си е там и вече е постоянно. От ПП-ДБ все още нямаме никакъв контрол над ЦГМ, както и кмета Терзиев", заявява Симеон Ставрев.
Той посочва още, че ще предложи в СОС да не бъде подписван предвиденият нов договор между ЦГМ и Столичната община или той да бъде съществено изменен така, че дружеството да връща част от парите за паркиране, за да разполага Столична община с тези средства и да може да провежда истинска политика по паркирането.