Офроуд автомобилите нямат място на Седемте рилски езера и на екологично защитените територии. Това заяви главният редактор на списание "Hi Drive" Георги Звезданов за News.bg на представянето на BG Off-Road Happening 2020 във Висше транспортно училище "Тодор Каблешков".
По думите му офроуд автомобилите имат специални места, където могат да се движат. Предназначението на офроуд машините са на "работни коне" и ги взимат най-често фермерите, както се ползват и за лов, и риболов. В България обаче няма подходяща пътна инфраструктура за такива машини.
Звезданов обясни, че събитието поставя акцент върху пътната безопасност и тъй като това е много сериозна тема, организаторите решили да го направят по един по-лежерен начин с изградено трасе. Офроуд машините са едни от най-сигурните на пътя, не развиват много по-висока скорост и се чувстват много по-добре на пресечен терен, както и са по-безопасни на самия път.
Посетителите на събитието имаха възможност да тестват всеки един от 13-те заявили участие SUV модела на специално изградено офроуд трасе. На тяхно разположение за тестово шофиране бяха новите Dacia Duster Blue Line, Ford Kuga, Ford Ranger Raptor, Honda CR-V Hybrid, Isuzu D-Max, Kia Sorento, Land Rover Defender, Lexus RX, Mahindra GOA Pik-Up Plus, Nissan Qashqai, Skoda Karoq, Toyota RAV4, VW Touareg.
Припомняме, от август 2020 г. след сигнал от екоминистерството провериха състоянието на пътищата в Рила и сложиха камери и бариери, за да не се качват по планината джипове. Шофьорите не повярваха, че трябва да катерят на собствен ход планинските висини. Дни по-късно, въпреки забраната, джиповете отново бяха в планината. Мощните коли бяха незабелязани от полицията.
friend
на 15.10.2020 в 20:32:43 #1Джиповете не отиват до самите езера, а са до последната станция на лифта. Нищо не пречат на природата, а позволяват на хора, които искат, но не могат да отидат и да видят езерата. Ще стане, като вторият лифт при Банско, където хем искаме туристи, хем не пускаме втори лифт. Т.нар "зелени" просто искат пари.