След обвинението, че от АПИ са могли да предотвратят верижната катастрофа на АМ "Тракия" в сряда, от Пътната агенция обясниха, че са били взети всички необходими мерки за предупреждаване на шофьорите за намалената видимост на автомагистрала "Тракия".
Това било станало още когато са подадени първите сигнали за горящото сметище в средата на миналата седмица, информираха от АПИ.
Основната версия за вчерашните верижни катастрофи е, че димът от затвореното депо край Ихтиман в съчетание с мъглата, са довели до трагедията.
Днес сметището продължава да гори и ситуацията на пътя е сходна, но мерките за безопасност са засилени - вече има сигнализация и информация за лошите условия, съобщи БНТ.
Ден след мащабната верижна катастрофа мъглата край Ихтиман се примеси с дима от затвореното депо за отпадъци на магистралата. В резултат отново имаше намалена видимост и миризма на запалени боклуци в радиус от километри.
От седмица сметището тлее в дълбочина. Няма техника, която до стигне до сърцевината на огъня. Пожарникарите още от зазоряване се опиват да изгасят възпламенилото се ихтиманско сметище. Към момента опитите им са безуспешни.
Обливането с вода не успява са спре задимяването. Според началника на пожарната в Ихтиман, намалената видимост се дължи 98% на мъглата и само 2% на дима.
Според кмета на града, пушекът е минимален и не създава проблеми. Това сметище е едно от 70-те затворени и чакащи рекултивация открити депа, които не отговарят на европейските екологични изисквания.
По-рано екоминистърът Нено Димов обясни, че до края на годината ще бъдат закрити над 113 стари сметища. Депото в Ихтиман може да бъде рекултивирано по-скоро, само ако се докаже, че димът от него е допринесъл за верижната катастрофа на АМ "Тракия".
Подаден е проект още миналата година в МОСВ, но чакаме да бъдем одобрени и да бъде финансиран този проект, заяви кметът на Ихтиман Калоян Илиев.
Кметът на Ихтиман Калоян Илиев е получил предписание за опасното сметище още на 28 юни.
Припомняме, прокуратурата разследва за верижната катастрофа на АМ "Тракия".