Гражданската организация Спаси София представи предложение за нов модел за разпределение на средствата от Синя и Зелена зона за паркиране в София. Според него събираните ежегодно около 50 млн. лв трябва да бъдат по равно разпределяни в три направления - 34% от парите да отиват за строителство на нови многоетажни и подземни паркинги, 33% за подобрения на градския транспорт и 33% за ремонтиране на уличната инфраструктура в кварталите, в които съществуват зони за платено паркиране.
От организацията напомнят, че Център за градска мобилност трябва да управлява паркирането в София, но по думите им вместо това, само чертае паркоместа с боя по асфалта.
Те са на мнение, че въпреки, че се събират по 50 млн. лв. годишно няма построен нито един нов публичен гараж или многоетажен паркинг.
Според Борис Бонев от организацията, гражданите трябва да получават видими и ясни резултати срещу своите такси и данъци.
Според активистите само постоянното инвестиране в комплексна и модерна инфраструктура ще сложи ред в паркирането както в центъра, така и в кварталите и ще освободи улиците и публичните пространства от паркирани автомобили.
Те отбелязват, че допълнителните средства за градския транспорт пък ще позволят повече превозни средства по линиите, по-кратки интервали на движение и нови линии.
Активистите посочват като друг проблем и лошото състояние на кварталните улици, което според тях може да се решен, ако допълнителни 15 млн. лв. се отделят всяка година за техен ремонт, с фокус върху тротоарите и осветлението.
От организацията очакват предложението им да бъде разгледано от зам. кмета по финансите и транспорта Дончо Барбалов и от комисиите в Столична община.