Поредното пренареждане на жълтите павета в центъра на София е започнало снощи, информира БНТ.
Работниците вадят металните лайсни, за които шофьори се оплакват, че пукат гумите на колите.
Припомняме, на 7 март стана ясно, че жълтите павета отново са се разместили. От Столична община установиха огъване на профилите, частично пропадане и разместване на емблематичната настилка в зоната около сградата на Народното събрание, където паветата вече два пъти бяха пренареждани. Четири месеца след възстановяване на автомобилния трафик по булеварда са се проявили деформации, концентрирани в участъците на Т-образните профили по бул. "Цар Освободител".
През ноември миналата година също бе констатирано, че настилката пропада и се отварят фуги. Макар и при втория ремонт на жълтите павета да бе използвана нова технология, тя отново не сработи. Паветата бяха сортирани предварително, а през десет метра се слагаха метални винкели. Дефектите обаче бързо се проявиха.
Тогава бившите управляващи от ГЕРБ обясниха, че за ремонта в засегнатия участък не е платено на фирмата изпълнител, а новият кмет може да наложи неустойки в размер на 5 млн. лв. Припомниха и че от Националния институт за недвижимо културно наследство не са одобрили идеята за полагане на смола във фугите и така се е стигнало до технологията с метални профили.

USD
CHF
EUR
GBP
projekt
на 20.03.2024 в 00:09:55 #4ivaylo-mladenov
на 19.03.2024 в 12:31:34 #3Култово просто
NaskoZashtoto
на 19.03.2024 в 11:17:22 #2Бравос на Фъндъкова. Погрижила се е жената да има в София постоянно разнообразна работа за хора с начално образование. Не само да метат улиците, а и павета да редят. А приказките за някакви неустойки са за да плашат гаргите. На дружеството-изпълнител с 50 хиляди лв. капитал ще му вземат 5 милиона неустойка точно никога.
projekt
на 19.03.2024 в 07:58:47 #1Смятайййййй...... едни павета не могат да пренаредят. От това което описва статията, ако е вярно, на 99% проблема е в основата. Не са е уплътнили правилно. То едно време в учебниците си пишеше почват една фракция, трамбоваш, после друга фракция.... А сега за по евтино използват нещо смесено между пръст и пясък. По същата причина пропадна ха всички магистрали на строителя на съвременна България, ленти убиеца на България.... Слънцето е ГЕРБ... Няма нова магистрала, Северна тангента или каквото и да е строено последните 15-20 години на което дясната лента да не е попаднала. Здравите участъци в дясната лента са само тези строени в комунизма на които само е полагам нов асфалт. Тези на които е правен основен ремонт, вече са попаднали. Ама така стоеше "лошия комунизъм". Да е хубаво, да е трайно, да е за хората. Сега.... добрата демокрация и капитализъм строи да изкара до гаранцията, максимално скъпо, ниско качество.... Ама демокрация. Важното е че сега целогодишно има банани.