Повече инвестиции в кварталите и в пътната инфраструктура да се отделят от бюджета на Столична община за 2021 г. Предложението е на общинския съветник Борис Бонев и градските активисти от Спаси София.
На столичния кмет Йорданка Фандъкова те предлагат да има повече средства за три стратегически направления - по-добра улична инфраструктура, ударно решаване на проблемите в кварталите, както и инвестиции в градския транспорт.
"Настояваме да се отделят повече средства за благоустрояване в кварталите. Кметът Фандъкова от години казва, че влиза в тях, но те все така изглеждат като след бомбардировка", пише Борис Бонев.
От "Спаси София" са предложили конкретен проект за цялостен ремонт на най-голямото междублоково пространство в Люлин, както и за три други из цяла София.
Те настояват да има пари и за поне три монтажни паркинга в кварталите. "Недопустимо е управляващите от ГЕРБ да не са предвидили нито един лев за изграждане на паркинги в София, при положение, че проблемът е много сериозен и липсата им води до унищожаване на тротоари и градинки", удивен е Борис Бонев.
Да бъдат удвоени и парите, с които да се финансират проектите на районните кметове, настояват от "Спаси София".
"Кметовете в момента разполагат с мизерни бюджети, защото 10-те млн. за 24 района не стигат за нищо", каза Гергин Борисов от организацията.
Неговите очаквания са, че с повече пари кметовете ще покажат ангажираност. "Лоша практика е огромната част от събраните данъци да се централизират в Столичната община, без гаранция че ще се върнат обратно като инвестиции в конкретния район", смята Гергин Борисов.
Той е категоричен, че и парите за отчуждаване на имоти също трябва да бъдат увеличени, за да може да се реализират обещаните улици и да се реши проблемът с частните имоти в големите столични паркове.
От Спаси София настояват в бюджета за 2021 г. да бъдат отделени и повече пари за ремонт на уличната мрежа, която е в аварийно състояние. От организацията питат за булеварди като "Ал. Стамболийски", "Гоце Делчев", "Димитър Пешев" или "Д-р Петър Дертлиев", които са осеяни с дупки, кални тротоари и ръждясали стълбове
Борис Бонев ще настоява списъкът с улични ремонти за тази година да бъде удвоен. Според него пари могат да се вземат от актуализиране таксата за разрешение за строеж, както и с намаляването на броя на общинските дружества с дублиращи се функции.
"Отдавна строителните предприемачи са готови да плащат повече за разрешително за строеж, но само ако са сигурни, че Общината ще инвестира тези пари обратно в инфраструктура. Тези такси не са пипани от 2006 г., и са между 15 и 40 пъти по-ниски сравнено даже с балканските столици. София има толкова много проблеми, че се налага усилено да започне решаването им", каза Борис Бонев.