Столичната община на няколко пъти се е опитвала да върне мигането на зелената светлина на светофарите. Това стана ясно от думите на инж. Димитър Петров - директор на дирекция "Управление и анализ на трафика" в СО, пред БНР.

Той обясни, че направените проучвания с камери, които заснемат преминаването на червен сигнал преди и след използването на мигащото зелено, показват няколко пъти намаляване на преминаването на червен сигнал. По негови думи това давало една доста висока степен на намаление на вероятността на настъпване на тежко пътно произшествие.

Петров отбеляза, че данните са предоставени на Министерството на регионалното развитие, тъй като техническият спор, който се е образувал между различните експерти, трябва да намери развръзка именно там.

Данните на територията на Столичната община обаче давали доста добри резултати.

Сигналите, които получаваме откакто беше премахнат експерименталният период, в който прекратихме използването на мигащо зелено на наша територия, показва, че хората го искат, изтъкна Петров.

11 организации против връщането на мигащия зелен сигнал на светофарите

11 организации против връщането на мигащия зелен сигнал на светофарите

Настояват най-напред сигналът да бъде регламентиран нормативно

Той посочи, че на едно от големите кръстовища в София е изградена автоматизирана система, която събира информация за това дали е необходимо налагане на санкция за дадено нарушение. Системата установява около 40-50 нарушители седмично.

Петров заяви и че на много от големите пътни трасета в столицата, на които има последователност от светофари, т.нар. "зелена вълна" работи.

Той даде пример с булевардите "Сливница", "Тодор Александров", "Данаил Николаев", "Никола Мушанов", където по негови думи има "зелена вълна", която работи в 99% от случаите. Казвам 99%, защото при катастрофа се накъсва движението и като се образува опашка, започва да се избягва тази "зелена" вълна", уточни експертът.

Според него най-трудно е да се направи пресичаща се координация. Такава съществува на кръстовището на бул. "Тодор Александров" и бул. "Опълченска", както и на бул. "Тодор Александров" и бул. "Константин Величков".

Комитова готова да защитава Наредбата за мигащия зелен светофар

Комитова готова да защитава Наредбата за мигащия зелен светофар

МРРБ ще пита Фандъкова каква е причината за предприетите действия

Петров отбеляза, че след тежката катастрофа на бул. Сливница", при която загинаха момче и момиче, светофарните уредби в столицата работят на 24-часов режим.

Припомняме, дебат "за" и "против" мигащия зелен сигнал на светофарите в София се заформи и през 2021 г. Тогава Столичната община премахна въпросната сигнализация заради жалба от български гражданин до Европейската прокуратура. Причината бе, че съгласно Наредбата за регулиране на движението по пътищата със светлинни сигнали зеленият сигнал на светофарите за ППС е "зелен, немигащ цвят".

Тогавашният регионален министър Виолета Комитова се застъпи за мигащия зелен сигнал, но 11 организации, обществено ангажирани с проблемите на пътната безопасност, в съвместна позиция се обявиха против връщането му. Според тях сигналът от зелена мигаща светлина не може да се използва, докато не бъде регламентиран нормативно.

Не МРРБ, а от Столична община били разпоредили спиране на зелената мигаща светлина

Не МРРБ, а от Столична община били разпоредили спиране на зелената мигаща светлина

От ИПБ искат оставката на зам.-кмета по транспорт на София