Общинският съветник Борис Бонев предлага намаляване на служебните абонаменти на институциите и повече паркоместа за софиянци.

Днес той е внесъл доклад в Столичния общински съвет с предложението си.

Според него по този начин ще се въведе ред в паркирането, ще се сложи край на привилегиите за институциите и ще се осигурят чувствително повече места за софиянци.

От "Спаси София" посочват, че в момента стотици паркоместа, особено в центъра на столицата, са заети от служебни абонаменти на институциите, с което силно се намаляват местата за свободно ползване на живущи и приходящи.

Те обясняват, че ако предложението им бъде прието, съотношението в паркоместата ще бъде променено, като приоритет ще бъде даден на гражданите. Затова са заложили ясни ограничения за максималния брой паркоместа, които могат да бъдат резервирани и ползвани като служебни абонаменти.

Бонев поясни, че идеята е до 40% от местата по дадена улица или паркинг да могат да се ползват от институциите. С това искаме да прекратим порочната практика цели улици и площади да бъдат присвоявани от чиновниците, оставяйки гражданите без никакви места за паркиране, посочи той.

Увеличават зелената зона за паркиране в София

Увеличават зелената зона за паркиране в София

ЦГМ приема документи за винетни стикери от новите ни абонати в „Триадица“ и „Слатина“

Предлага се и най-много до 20% от местата във всяка подзона да могат да бъдат служебни абонаменти. По думи на общинския съветник момента част от подзоните в "синя" зона са окупирани от автомобилите на държавни и общински институции.

Градските активисти твърдят, че най-безочливи в присвояването на публичните пространства са депутатите от Народното събрание, които разполагат с над 230 места на пл. "Св. Александър Невски" и зад бившия Партиен дом. Министерският съвет пък разполага с над 100 места върху общински терен при Централната баня, а Столичната община е превзела над 70 места при храм-паметника "Св. Ал. Невски" и по ул. "Московска".

Бонев призовава Столичната община да се откаже първа от десетките си паркоместа. Той е категоричен, че София се нуждае от сериозно преосмисляне на политиката по паркирането и мобилността, каквото не е правено от въвеждането на платеното паркиране преди 10 години.

"Няма причина държавните и общинските чиновници, министри, депутати, общински съветници или кметове да не ходят на работа пеша, с градския транспорт или с велосипед. Аз го правя ежедневно и ги уверявам, че нищо страшно няма да им се случи", отбеляза независимият съветник.