Започва модернизация на железопътния участък от София до Волуяк, с обща дължина приблизително 10 км., съобщи Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Договорът за модернизация на жп възел София включва проектиране и строителство. Проектните дейности обхващат техническо и работно проектиране на коловозното развитие на централна гара София и междугарието София-Волуяк за модернизацията на двупътен железен път, контактната мрежа и изграждане на нов трети електрифициран коловоз от Централна жп гара в столицата до гара Волуяк.

В участъка ще бъдат построени нови приемни здания в гара Волуяк и спирка Обеля, а спирките Надежда и Връбница ще бъдат обновени. Предстои изграждането на изцяло нова гара Обеля, която ще включва 6 броя електрифицирани коловози, паркинги и съоръжения за връзки с обществения транспорт, включително със столичното метро. В цялата отсечка ще бъдат изградени нови перони, пешеходни подлези и надлези с осигурена достъпност на лица с увреждания и лица с намалена подвижност.

Очаква се намаляване на трафика в София, както и времето за пътуване за товарните и пътнически влакове по направлението от турската граница в посока към границата със Сърбия.

Предвидените шумозащитни съоръжения в района на гарите ще сведат до минимум шума за живеещите в района от преминаващи влакове, а предпазните огради ще ограничат нерегламентираното пресичане на жп релси от гражданите.

Официалният старт на строителните дейности бе даден от Нели Андреева, заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията и инж. Красимир Папукчийски, генерален директор на НК "Железопътна инфраструктура".