По молба на кмета на София Йорданка Фандъкова Столична община търси вариант за изграждане на велоалея по бул. "Княз Ал. Дондуков".
Припомняме, Министерството на културата отказа да съгласува проектът на Столична община, който предвиждаше изграждане на асфалтови пътни платна в лентите за автомобилно движение с обособяване на асфалтова велоалея и изграждане на паважна настилка на трамвайното трасе. Според становището на министъра на културата Боил Банов по емблематичния столичен булевард настилката трябва да бъде само паваж, за да се запази културният и исторически облик на столицата.
Припомняме и че вчера, 7 юни, граждански организации излязоха на протест за ремонта на булевард "Княз Александър Дондуков". Те настояваха настилката да се направи от смесен тип - асфалт и паваж. Гражданите се обявиха против становището на министър Банов, защото по този начин на "Дондуков" нямало да бъде изградена нито велоалея, нито трамвайни ограничители. Ватиантът "само павета" не предвиждал още острови за спирките на трамвая и лента за паркиране.
От Столична община посочват, че всички обсъждани варианти ще да бъдат обсъдени с представители на велоорганизациите.
Общинското дружество "София проект" преработи проекта, съгласно изискването за запазване на паважната настилка на Министерство на културата. Проектът е внесен за съгласуване.
През това време се разглеждат проектите, които да включат обособяването на велоалея, перони на трамвайните спирки и трамвайни ограничители. След изготвяне на доработките Общинският експертен съвет по устройство на територията ще приеме окончателните варианти, които ще бъдат изпълнени при реконструкцията на бул. "Дондуков" в участъка от бул. "Васил Левски" до Младежкия театър.
По искане на кмета на София Йорданка Фандъкова предстои да бъде възложено изработването и на цялостно силуетно проучване на бул. "Дондуков". Силуетните планове определят с какви цветове да бъдат фасадите на сградите, какво да бъда фасадното осветление, къде да са местата за реклама, климатични системи и друг.
Предвидено е и паважната настилка на "Дондуков" да бъде изработена по нова технология - с полагане на циментова стабилизация, върху която ще се положи пясъчно легло от 15 см, върху което ще се реди паважната настилка. Тази технология се прилага при строителство на пътища с тежко движение, като циментовата стабилизация играе ролята на основа и на дренаж, който отвежда водата.
В момента се извършва премахване на релсовия път по ул. "Кракра" и предстои подмяна на канализацията в обхвата на обекта от "Софийска вода".