"Северната скоростна тангента никога не е планирана като градски булевард. От самото начало нейното предназначение е било да изнесе целия транзитен трафик извън София и този път много успешно изпълнява тази роля.".

Това заяви пред Нова телевизия бившият шеф на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов, който остана в ръководството на АПИ.

По думите му преговорите, които АПИ и Столична община водят, е да прецизират всички крайградски части - къде ще има винетки, къде няма да има, къде ще има тол система. Стремежът е да се намери такова решение, което да не лишава АПИ от приходите от пътни такси от този път.

Няма да се изискват винетки за северната част на околовръстния път

Няма да се изискват винетки за северната част на околовръстния път

За тангентата разговорите предстоят през януари

"За мен това са измислени скандали, никога Северната скоростна тангента не е била планирана като градска магистрала. Тя винаги е била планирана като крайградска магистрала и е част от републиканската пътна мрежа. Не може да се разглежда само фрагментарно дали да има там винетки по няколко причини - ресурсът, който АПИ отделя за развитието на крайградската инфраструктура на София е доста сериозен", допълни инж. Атанасов.

През Северната скоростна тангента преминават на годишна база над 10 млн. автомобила. Според Дончо Атанасов, дори само само 1 млн. автомобили да нямат винетки за преминаването по този път, се губи огромен ресурс.

Атанасов се надява днес да се стигне до споразумение. В крайна сметка казусът засяга пет района на Столична община - "Надежда", "Връбница", "Нови искър", "Сердика" и "Кремиковци", които са непосредствено разположени по протежението на Северната скоростна тангента.

Инж. Дончо Барбалов, който е зам.-кмет на София по финансите, се надява да се стигне до споразумение жителите на селата край Северната скоростна тангента да не заплащат винетна такса. Барбалов отчита, че този път е заложен като транзитен, но от друга страна има предназначение на път, който отклонява трафика от центъра на града и свръзва северните райони на града. "Така че надявам се да успеем да запазим неговото предназначение, както беше планирано", каза зам.-кметът на София инж. Дончо Барбалов.

Светослав Глосов: "Джи Пи Груп" не са се отказали от строежа на АМ "Струма"

Светослав Глосов: "Джи Пи Груп" не са се отказали от строежа на АМ "Струма"

Около 700 000 лева струва тол системата на българския данъкоплатец

По повод сигналите за проблеми в системата за новите винетки инж. Дончо Атанасов обясни, че всички проблеми в електронната система ще бъдат изчистени.

"Парите на водача, който е платил два пъти една и съща годишна такса ще бъдат възстановени, а ако има грешки в електронната система, те ще бъдат отстранени в най-скоровреме", увери Атанасов.