През 2023 година предстои да бъде завършена магистрала "Струма". Към момента няма регистриран официален отказ от страна на "Джи Пи Груп".

Работи се усилено по основното трасе, като предстои изграждането на тунела при Железница. Строителят все още не е ясен. Очаква се съдът да се произнесе по казуса. До 2024 година са оптимистичните нагласи, че АМ "Хемус" ще бъде изцяло завършена.

Това заяви пред bTV шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Светослав Глосов.

Припомняме, на 16 октомври 2018 г. изпълнителният директор на "Джи Пи Груп" Владимир Житенски пред Нова телевизия обясни, че компанията сама е решила да се оттегли от спечеления търг за изграждането на тунел "Железница", който е част от трасето на магистрала "Струма".

Фандъкова поиска пътуване без винетка до всяко населено място на територията на общината

Фандъкова поиска пътуване без винетка до всяко населено място на територията на общината

Столичният кмет вече преговаря с АПИ

Относно първите проблеми с електронните винетки Глосов обясни, че търсенето в момента на електронна винетка показва, че има грешка при въвеждане на данните на клиента. Тя може да е в кредитните карти или в цифрите за сигурност.
Възможно е да има технически грешки, но това не означава, че тол системата се е сринала. Не би трябвало да има проблем при използване на мобилно приложение и терминал. Улеснението в системата, по думите му, би следвало да е едно и също при всички видове плащания.

Когато попаднете на банкомат, който не работи, значи ли, че банковата системата се е сринала, реторично попита Глосов.

Пред гражданите стоят възможности за закупуване на винетка чрез мобилно приложение, банкомат за самотаксуване, интернет приложение и чрез доставчици на услуги.

До края на 2018 г. са продадени 14 018 електронни винетки

До края на 2018 г. са продадени 14 018 електронни винетки

От днес влизат в сила електронните винетки

1,5 млн. лева са приходите от винетки от 17 декември 2018, обясни Глосов.

"Тези, които са закупили винетка, няма да бъдат прихващани като нарушители". Ако старата винетка все още е в сила, собствениците няма да бъдат санкционирани.

Без винетка по Северната скоростна тангента
Обновена

Без винетка по Северната скоростна тангента

Шефът на АПИ отиде в Министерския съвет

Ако системата засече водач без винетка, той ще е спрян от служители на тол системата и ще трябва да заплати компенсаторна такса на място. Ако не може да плати на момента, има срок от две седмици да преведе таксата по банков път. Ако сумата не се заплати, нарушителят ще получи наказателно постановление, в което глобата е в размер на 300 лева, обясни той.

Проблемът с избора на езика при закупуване на електронна винетка е известен и ще бъде отстранен в най-кратки срокове, увери Глосов.

Припомняме, в пръвия ден на 2019-та година стана ясно, че покупката на винетка започва на български, но трябва да бъде финализирана на английски език.

Като бележка от агенцията приемат критиката, че липсва контролна карта, с която гражданите да проверяват къде важат електронните им винетки.

От фирмата, която отговаря за поддръжка системата, изискват прекалено високи цени. Около 700 000 лева струва тол системата на българския данъкоплатец.

70 лева такса за шофиране без винетка, 300 лв. - ако не платите глобата

70 лева такса за шофиране без винетка, 300 лв. - ако не платите глобата

Водачите със стари винетки няма да бъдат санкционирани, ако стикерът е в срок

Същевременно Глосов заяви, че е необходима такава система и тя трябва да се доразвие, така че да се получава по-добра информация. В момента тече процедура по изграждане за интелигентна система за управление на трафика на АМ "Тракия".

Постепенно е намалена скоростта през определени интервали от време, коментира Глосов във връзка с ограниченията на АМ "Тракия" между Стара Загора и Чирпан. Той подчерта, че няма как да се ограничи скоростта на тир на изпреварваща лента. "Скоростта е ограничена за целия интервал през 2 км, защото когато един участък е по-дълъг от пътя и има ограничение на скоростта, тези ограничения би трябвало да вървят точно през 2 км", допълни той.

Глосов напомни на гражданите да се съобразяват с участъците по автомагистралата. Завишени са изискванията към проектирането и към нормативите, обясни той. "Считам, че е по-важно да се движим по-бавно и безопасно и да няма проблеми", смята шефът на АПИ.

Вече е практика, по думите му, по европейски стандарт да бъдат изграждани станции за почивка. До момента пътниците могат да ползват само бензиностанции.

Целта на Северната скоростна тангента е да изнесе транзитния трафик извън София

Целта на Северната скоростна тангента е да изнесе транзитния трафик извън София

Възстановяват парите на шофьорите, платили двойно за винетка