Острият завой при река Ропотамо на път II-92 "Созопол - Приморско" вече е обезопасен.
Участъкът, който е с висока концентрация на катастрофи, стана особено известен след инцидента, предизвикан от световния шампион Максим Стависки, който с Хамъра си премаза автомобил, убивайки шофьора му и ранявайки тежко 17-годишната Мануела Горсова.
На церемония Българска браншова асоциация "Пътна безопасност" предаде обновения участък на пътната агенция.
На острия завой е поставена стоманена предпазна ограда, вертикална и хоризонтална маркировка.
За по малко от месец членовете на сдружението успешно са монтирали специалните съоръжения:
- табелите и пътните знаци от диамантено флуоресцентно фолио, което има за цел да подобри възприемането на опасния участък от водачите;
- хоризонталната маркировка от перли със зърнометрия 150/850 микрона, гарантиращи висока нощна видимост на маркировката, дори и при влажно и мокро време. Перлите са смесени с кристобалит, което повишава сцеплението на гумите при преминаване и движение по маркировъчната лента.
- тривълнова стоманената предпазна ограда - съгласно последните европейски и световни практики. Мантинелата е с висок клас на задържане, като еластичната ограда е тествана на удар и може да задържи МПС с тегло 16 т, при скорост 80 км/ч и ъгъл на удара 20 градуса.
Допълнително участъкът е сигнализиран със специални алуминиеви светлоотразителни кабари, които са устойчиви и при зимното почистване.
Монтирани са и гумени разделители, с които физически се разделят двете платна и не се допуска навлизането на МПС в насрещното движение.
Лош дьо Галош
на 28.08.2010 в 10:43:37 #9Стависки не е в затвора, защото е евреин, а не защото е руски гражданин. Евреинът Сер Гей Станишев помага на друг евреин. Все същата песен от векове.
bang_bang
на 28.08.2010 в 01:15:53 #8Ъ? Какво значи "безопасен" завой? Като ти изскочи някой, влязъл в насрещното, кое точно шти помогне?
aranzibal
на 28.08.2010 в 00:48:38 #7Тоя завой си е така опасен от мнооого отдавна преди Стависки. Аз съм виждал мъртви там няколко пъти. Така че най-добре е да сложат колкото се може повече знаци или светофар, знам ли?
Sven
на 27.08.2010 в 22:12:09 #6Щом Стависки се разхожда на свобода значи завоят не е обезопасен.
Малкия брат на Требъла
на 27.08.2010 в 21:00:25 #5А Ставийски защо не е в затвора
pointzero
на 27.08.2010 в 20:10:50 #4Монтирани са и гумени разделители, с които физически се разделят двете платна и не се допуска навлизането на МПС в насрещното движение. -------------- от всичко посочено, това е от най-голямо значение... другото (маркитовки и т.н. ) е бошлаф т.к. така и не се спазва..
don
на 27.08.2010 в 19:56:52 #3Цели 20 години нищо не се правеше, сега чакате Бойко да ви оправи държавата с един замах.
Mike
на 27.08.2010 в 19:18:46 #2"Мантинелата е с висок клас на задържане, като еластичната ограда е тествана на удар и може да задържи МПС с тегло 16 т, при скорост 80 км/ч и ъгъл на удара 20 градуса." Не знам ква е тая мантинела, ама ако 16 тонен ТИР мине с 80 км/ч през мантинела, под къвто ще и ъгъл да е, няма да я усети изобщо... Най-много щофьора да подскочи и да си удари главата в тавана, когато гумите минават през мантинелата...
Nero2
на 27.08.2010 в 19:03:14 #1°¬г¬д¬в¬Ъ¬с¬д ¬Щ¬С¬У¬а¬Ы ¬б¬в¬Ъ ¬в¬Ц¬Ь¬С ¬І¬а¬б¬а¬д¬С¬Ю¬а ¬Я¬С ¬б¬м¬д II-92 "¬і¬а¬Щ¬а¬б¬а¬Э - ¬±¬в¬Ъ¬Ю¬а¬в¬г¬Ь¬а" ¬У¬Ц¬й¬Ц ¬Ц ¬а¬Т¬Ц¬Щ¬а¬б¬С¬г¬Ц¬Я. ¬µ¬й¬С¬г¬д¬м¬Ь¬м¬д, ¬Ь¬а¬Ы¬д¬а ¬Ц ¬г ¬У¬Ъ¬г¬а¬Ь¬С ¬Ь¬а¬Я¬и¬Ц¬Я¬д¬в¬С¬и¬Ъ¬с ¬Я¬С ¬Ь¬С¬д¬С¬г¬д¬в¬а¬ж¬Ъ, ¬г¬д¬С¬Я¬С ¬а¬г¬а¬Т¬Ц¬Я¬а ¬Ъ¬Щ¬У¬Ц¬г¬д¬Ц¬Я ¬г¬Э¬Ц¬Х ¬Ъ¬Я¬и¬Ъ¬Х¬Ц¬Я¬д¬С, ¬б¬в¬Ц¬Х¬Ъ¬Щ¬У¬Ъ¬Ь¬С¬Я ¬а¬д ¬г¬У¬Ц¬д¬а¬У¬Я¬Ъ¬с ¬к¬С¬Ю¬б¬Ъ¬а¬Я ¬®¬С¬Ь¬г¬Ъ¬Ю ¬і¬д¬С¬У¬Ъ¬г¬Ь¬Ъ, ¬Ь¬а¬Ы¬д¬а ¬г ¬·¬С¬Ю¬м¬в¬С ¬г¬Ъ ¬б¬в¬Ц¬Ю¬С¬Щ¬С ¬С¬У¬д¬а¬Ю¬а¬Т¬Ъ¬Э, ¬е¬Т¬Ъ¬У¬С¬Ы¬Ь¬Ъ ¬к¬а¬ж¬о¬а¬в¬С ¬Ю¬е ¬Ъ ¬в¬С¬Я¬с¬У¬С¬Ы¬Ь¬Ъ ¬д¬Ц¬Ш¬Ь¬а 17-¬Ф¬а¬Х¬Ъ¬к¬Я¬С¬д¬С ¬®¬С¬Я¬е¬Ц¬Э¬С ¬¤¬а¬в¬г¬а¬У¬С. ¬Ї¬С ¬и¬Ц¬в¬Ц¬Ю¬а¬Я¬Ъ¬с ¬ў¬м¬Э¬Ф¬С¬в¬г¬Ь¬С ¬Т¬в¬С¬Я¬к¬а¬У¬С ¬С¬г¬а¬и¬Ъ¬С¬и¬Ъ¬с "¬±¬м¬д¬Я¬С ¬Т¬Ц¬Щ¬а¬б¬С¬г¬Я¬а¬г¬д" ¬б¬в¬Ц¬Х¬С¬Х¬Ц ¬а¬Т¬Я¬а¬У¬Ц¬Я¬Ъ¬с ¬е¬й¬С¬г¬д¬м¬Ь ¬Я¬С ¬б¬м¬д¬Я¬С¬д¬С ¬С¬Ф¬Ц¬Я¬и¬Ъ¬с. ¬Ї¬С ¬а¬г¬д¬в¬Ъ¬с ¬Щ¬С¬У¬а¬Ы ¬Ц ¬б¬а¬г¬д¬С¬У¬Ц¬Я¬С ¬г¬д¬а¬Ю¬С¬Я¬Ц¬Я¬С ¬б¬в¬Ц¬Х¬б¬С¬Щ¬Я¬С ¬а¬Ф¬в¬С¬Х¬С, ¬У¬Ц¬в¬д¬Ъ¬Ь¬С¬Э¬Я¬С ¬Ъ ¬з¬а¬в¬Ъ¬Щ¬а¬Я¬д¬С¬Э¬Я¬С ¬Ю¬С¬в¬Ь¬Ъ¬в¬а¬У¬Ь¬С. ¬©¬С ¬б¬а ¬Ю¬С¬Э¬Ь¬а ¬а¬д ¬Ю¬Ц¬г¬Ц¬и ¬й¬Э¬Ц¬Я¬а¬У¬Ц¬д¬Ц ¬Я¬С ¬г¬Х¬в¬е¬Ш¬Ц¬Я¬Ъ¬Ц¬д¬а ¬е¬г¬б¬Ц¬к¬Я¬а ¬г¬С ¬Ю¬а¬Я¬д¬Ъ¬в¬С¬Э¬Ъ ¬г¬б¬Ц¬и¬Ъ¬С¬Э¬Я¬Ъ¬д¬Ц ¬г¬м¬а¬в¬м¬Ш¬Ц¬Я¬Ъ¬с: * ¬д¬С¬Т¬Ц¬Э¬Ъ¬д¬Ц ¬Ъ ¬б¬м¬д¬Я¬Ъ¬д¬Ц ¬Щ¬Я¬С¬и¬Ъ ¬а¬д ¬Х¬Ъ¬С¬Ю¬С¬Я¬д¬Ц¬Я¬а ¬ж¬Э¬е¬а¬в¬Ц¬г¬и¬Ц¬Я¬д¬Я¬а ¬ж¬а¬Э¬Ъ¬а, ¬Ь¬а¬Ц¬д¬а ¬Ъ¬Ю¬С ¬Щ¬С ¬и¬Ц¬Э ¬Х¬С ¬б¬а¬Х¬а¬Т¬в¬Ъ ¬У¬м¬Щ¬б¬в¬Ъ¬Ц¬Ю¬С¬Я¬Ц¬д¬а ¬Я¬С ¬а¬б¬С¬г¬Я¬Ъ¬с ¬е¬й¬С¬г¬д¬м¬Ь ¬а¬д ¬У¬а¬Х¬С¬й¬Ъ¬д¬Ц; * ¬з¬а¬в¬Ъ¬Щ¬а¬Я¬д¬С¬Э¬Я¬С¬д¬С ¬Ю¬С¬в¬Ь¬Ъ¬в¬а¬У¬Ь¬С ¬а¬д ¬б¬Ц¬в¬Э¬Ъ ¬г¬м¬г ¬Щ¬м¬в¬Я¬а¬Ю¬Ц¬д¬в¬Ъ¬с 150/850 ¬Ю¬Ъ¬Ь¬в¬а¬Я¬С, ¬Ф¬С¬в¬С¬Я¬д¬Ъ¬в¬С¬л¬Ъ ¬У¬Ъ¬г¬а¬Ь¬С ¬Я¬а¬л¬Я¬С ¬У¬Ъ¬Х¬Ъ¬Ю¬а¬г¬д ¬Я¬С ¬Ю¬С¬в¬Ь¬Ъ¬в¬а¬У¬Ь¬С¬д¬С, ¬Х¬а¬в¬Ъ ¬Ъ ¬б¬в¬Ъ ¬У¬Э¬С¬Ш¬Я¬а ¬Ъ ¬Ю¬а¬Ь¬в¬а ¬У¬в¬Ц¬Ю¬Ц. ¬±¬Ц¬в¬Э¬Ъ¬д¬Ц ¬г¬С ¬г¬Ю¬Ц¬г¬Ц¬Я¬Ъ ¬г ¬Ь¬в¬Ъ¬г¬д¬а¬Т¬С¬Э¬Ъ¬д, ¬Ь¬а¬Ц¬д¬а ¬б¬а¬У¬Ъ¬к¬С¬У¬С ¬г¬и¬Ц¬б¬Э¬Ц¬Я¬Ъ¬Ц¬д¬а ¬Я¬С ¬Ф¬е¬Ю¬Ъ¬д¬Ц ¬б¬в¬Ъ ¬б¬в¬Ц¬Ю¬Ъ¬Я¬С¬У¬С¬Я¬Ц ¬Ъ ¬Х¬У¬Ъ¬Ш¬Ц¬Я¬Ъ¬Ц ¬б¬а ¬Ю¬С¬в¬Ь¬Ъ¬в¬а¬У¬м¬й¬Я¬С¬д¬С ¬Э¬Ц¬Я¬д¬С. * ¬д¬в¬Ъ¬У¬м¬Э¬Я¬а¬У¬С ¬г¬д¬а¬Ю¬С¬Я¬Ц¬Я¬С¬д¬С ¬б¬в¬Ц¬Х¬б¬С¬Щ¬Я¬С ¬а¬Ф¬в¬С¬Х¬С - ¬г¬м¬Ф¬Э¬С¬г¬Я¬а ¬б¬а¬г¬Э¬Ц¬Х¬Я¬Ъ¬д¬Ц ¬Ц¬У¬в¬а¬б¬Ц¬Ы¬г¬Ь¬Ъ ¬Ъ ¬г¬У¬Ц¬д¬а¬У¬Я¬Ъ ¬б¬в¬С¬Ь¬д¬Ъ¬Ь¬Ъ. ¬®¬С¬Я¬д¬Ъ¬Я¬Ц¬Э¬С¬д¬С ¬Ц ¬г ¬У¬Ъ¬г¬а¬Ь ¬Ь¬Э¬С¬г ¬Я¬С ¬Щ¬С¬Х¬м¬в¬Ш¬С¬Я¬Ц, ¬Ь¬С¬д¬а ¬Ц¬Э¬С¬г¬д¬Ъ¬й¬Я¬С¬д¬С ¬а¬Ф¬в¬С¬Х¬С ¬Ц ¬д¬Ц¬г¬д¬У¬С¬Я¬С ¬Я¬С ¬е¬Х¬С¬в ¬Ъ ¬Ю¬а¬Ш¬Ц ¬Х¬С ¬Щ¬С¬Х¬м¬в¬Ш¬Ъ ¬®¬±¬і ¬г ¬д¬Ц¬Ф¬Э¬а 16 ¬д, ¬б¬в¬Ъ ¬г¬Ь¬а¬в¬а¬г¬д 80 ¬Ь¬Ю/¬й ¬Ъ ¬м¬Ф¬м¬Э ¬Я¬С ¬е¬Х¬С¬в¬С 20ўЄ. ¬Ґ¬а¬б¬м¬Э¬Я¬Ъ¬д¬Ц¬Э¬Я¬а ¬е¬й¬С¬г¬д¬м¬Ь¬м¬д ¬Ц ¬г¬Ъ¬Ф¬Я¬С¬Э¬Ъ¬Щ¬Ъ¬в¬С¬Я ¬г¬м¬г ¬г¬б¬Ц¬и¬Ъ¬С¬Э¬Я¬Ъ ¬С¬Э¬е¬Ю¬Ъ¬Я¬Ъ¬Ц¬У¬Ъ ¬г¬У¬Ц¬д¬Э¬а¬а¬д¬в¬С¬Щ¬Ъ¬д¬Ц¬Э¬Я¬Ъ ¬Ь¬С¬Т¬С¬в¬Ъ, ¬Ь¬а¬Ъ¬д¬а ¬г¬С ¬е¬г¬д¬а¬Ы¬й¬Ъ¬У¬Ъ ¬Ъ ¬б¬в¬Ъ ¬Щ¬Ъ¬Ю¬Я¬а¬д¬а ¬б¬а¬й¬Ъ¬г¬д¬У¬С¬Я¬Ц. ¬®¬а¬Я¬д¬Ъ¬в¬С¬Я¬Ъ ¬г¬С ¬Ъ ¬Ф¬е¬Ю¬Ц¬Я¬Ъ ¬в¬С¬Щ¬Х¬Ц¬Э¬Ъ¬д¬Ц¬Э¬Ъ, ¬г ¬Ь¬а¬Ъ¬д¬а ¬ж¬Ъ¬Щ¬Ъ¬й¬Ц¬г¬Ь¬Ъ ¬г¬Ц ¬в¬С¬Щ¬Х¬Ц¬Э¬с¬д ¬Х¬У¬Ц¬д¬Ц ¬б¬Э¬С¬д¬Я¬С ¬Ъ ¬Я¬Ц ¬г¬Ц ¬Х¬а¬б¬е¬г¬Ь¬С ¬Я¬С¬У¬Э¬Ъ¬Щ¬С¬Я¬Ц¬д¬а ¬Я¬С