Около една пета от общините в страната не биха могли да се грижат адекватно за образованието на децата с увреждания, стана ясно от изследване на Центъра за приобщаващо образование. Проучването е било направено от юни до октомври 2016 г., а резултатите от него бяха представени по време на Кръгла маса с представители на местната власт и Министерството на образованието. 

Общинските администрации посочват няколко основни проблема, които смятат за пречка пред това да осигуряват добра среда за обучението на децата в неравностойно положение и тези, които имат физически недъзи.

Според експертите първоначално трябва да бъдат осигурени неща като специализиран транспорт за децата, които не могат да използват нормални автобуси например. Те смятат и че е необходимо да се обезпечи задължителното присъствие на психолози в училищата, където има деца с увреждания, за да им помагат да се адаптират към средата. 65% от общините са заявили, че макар и в момента да нямат такива специалисти, биха могли да ги осигурят в най-скоро време.

Според изследването на неправителстваната организация обаче една пета от общините не биха могли да подсигурят психолози, нито адекватна инфраструктура, платформи за инвалиди и рампи за достъп до обществените сгради и училищата.

28 на сто от общините са посочили като пречка липсата на финансиране, което спъва развитието на специалната социална политика, а в други 20% притеснението е, че въпреки наличието на пари не могат да бъдат намерени специалисти за работа с децата с увреждания.

Около две трети от местните управници са посочили, че искат да имат повече независимост от централната власт, за да могат самостоятелно да решават проблемите на децата в неравностойно положение.