Десетки автошколи излязоха на протест в София и поискаха адекватен подход в управлението и администрирането на бизнеса си. Събраха се инструктори от цялата страна - Стара Загора, Варна, Благоевград, Монтана и други.

Около 1500 са школите, които обучават кандидат-шофьори в страната.

Кой контролира контролиращите, питат автошколите

Кой контролира контролиращите, питат автошколите

Излизат с конкретни предложения и дават срок от 10 дни

"Протестът е резултат на изключителната неадекватност на държавата, която ден в ден прави бизнеса все по труден и все по-невъзможен", заяви председателят на Асоциацията за обучение в транспорта Витко Митрович. Той изтъкна, че с всяко мнение, изказано в медиите, остават "потресени от некомпетентността първо на министъра на транспорта и след това - на всички около него". "Например твърдението, че с един лимит за обучение, ако водачът бъде обучен добре, той цял живот ще осигури безопасност на движението", посочи Митрович.

По думите му, основният проблем е липсата на последователна политика. Правели се "хаотични движения" и имало "абсурдни идеи". Митрович изтъкна някои от трудностите, с които автоинструкторите ежедневно се сблъскват - има проблем с получаване на дати за провеждане на изпити и административното обслужване.

"Искаме да има професионален подход в управлението и администрирането на бизнеса", отсече председателят на асоциацията.

Автошколите скочиха срещу новите правила за провеждане на теоретичния шофьорски изпит

Автошколите скочиха срещу новите правила за провеждане на теоретичния шофьорски изпит

Не подобрявали качеството на провежданите изпити

Според Митрович в момента държавата иска едновременно да извършва много дейности - изпита, да я контролира и да я организира. Автоинструкторите не посрещат добре това, защото смятат, че няма как една и съща институция сама да прави всичко и да няма проблем.

Според представителите на автошколите целта на изтеглянето на всички изпити в държавата е "учебните центрове да нямат досег с изпитите, за да може спокойно да си върви корупцията и да не се закачат тези, които участват".

По отношение на идеята практическият изпит да се случва в коли на ДАИ, Митровичо смята: " Автоматично тези автомобили, които бъдат избрани да се ползват от ИА "Автомобилна администрация" за изпитите, ще станат цел за всички учебни центрове. Той обясни това с факта, че обучаващият се има проблем със смяната на автомобила, на който се е обучавал, с друг.

Спецпрокуратурата иска пуснатите даяджии обратно зад решетките

Спецпрокуратурата иска пуснатите даяджии обратно зад решетките

Искат обвинените да се отстранят от постовете си в ДАИ

На въпроса на News.bg как ще коментира корупционните схеми в автомобилната администрация, в които стана ясно, че участват и автошколи, Митрович отвърна: "Човек как си мие ръцете? Едната ръка мие другата. Много ясно, че като има кой да взима, ще има и кой да дава. Аз не казвам, че учебните центрове са Светая Светих, но схемата трябва да бъде организирана така, че един да извършва дейността, друг да я контролира". Този, който не може да се справя с контрола, трябва да си замине, смята председателят на асоциацията.

По думите му, има и търговци, които лъжат. "Какво значи това - да затворим магазините и държавата да извършва цялата търговия ли?", запита Митрович.

Той изтъкна, че с колегите си са си оставили работата, за да дойдат и да решат какво да правят.