Автошколите излизат на протест на 20 октомври заради новите правила за провеждане на теоретичния шофьорски изпит само и единствено в офисите на ДАИ в страната.

Инструкторите са категорични, че това затруднява и курсистите, и автошколите, а не подобрява качеството на провежданите изпити.

Освен това Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България настоява за опростяване на въпросите в листовките, защото сега били ненужно усложнени. 

Георгиев коментира, че условие за кандидат-шофьорите е да имат основно образование, а речникът, който се използва във въпросите, е за "хора, които имат поне една магистратура". 

"Знаете ли колко хора с основно образование не знаят какво е "пътепоказател", но ако след пътепоказател в скоби се сложи "мигач" ще посочат верния отговор", каза Георгиев. Той е категоричен, че има и редица въпроси, които са излишни и неприложими в практиката.

Автоинструкторите настояват или ДАИ да се оттегли от изпитите, или да поеме тяхното обезпечаване напълно, но не само на листовките, а и на практическия шофьорски изпит, уточни председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев, цитиран от Дарик. 

"Тези хора не се съобразяват, че в един ден, в който има изпит по управление, нашите автомобили не кормуват, те са блокирани, но на тези автомобили текат амортизации, на инструкторите в изпитната комисия фирмата им плаща заплатата, а те работят за ДАИ. Просто не издържаме", предупреди Георгиев.

Заради малкия брой изпитващи от ДАИ, има проблем и с датите за провеждане на практическия изпит.