Мотивите на Сдружение "Аз имам камион" за провеждане на протест са няколко и те са посочени в цели 6 точки.
Това изтъкват от организацията по повод изявлението на Министерството на регионалното развитие и благоустройство от 26 януари, че "използването на неотговарящ на фактите мотив за провеждане на протест, който възпрепятства нормалното движение по републиканската пътна мрежа, буди недоумение".
От МРРБ обвиниха сдружението и в манипулативни и неотговарящи на истината твърдения, че тол таксите ще бъдат увеличени.
В този контекст от Сдружение "Аз имам камион" припомнят, че на 11 ноември 2015 г., Правителството на България е ратифицирало Доклад на Световната банка за модела за въвеждане на смесена система за тол такса. В него е заложено и трети клас пътища да станат платени, което само по себе си води до увеличаване на ТОЛ таксите, които превозвачите ще заплащат. Към момента доклада се изпълнява стриктно и опасенията на Сдружението са напълно основателни, посочват те. Въпреки че МРРБ не е известило публично за ново повишение, според заложените в доклада на СБ цели, такова покачване е реално, изтъкват от Сдружението.
По повод обвиненията за манипулация на фактите, от "Аз имам камион" посочват, че исканията им се базират именно на изказването на г-н Г. Караджов на състоялото се на 17 януари заседание на парламентарната Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление.
Според Сдружението се прави опит умишлено да се отклони вниманието от всичките им останали искания, които били не по-маловажни за всички "малки" превозвачи, засегнати от сегашното положение в тежкотоварния транспорт на България.
За Сдружението е изключително притеснително излизането от контекста на исканията им и акцента на вниманието само върху част от Точка 1, по която има и други искания, а именно:
- Пълен одит на ТОЛ системата;
- Изваждане на второкласните пътища от списъка на таксуваните;
- Отпадане на депозита за устройствата за таксуване, по пример на другите европейски държави;
- Възможност за корекция на маршрутна карта и гратисен период за заплащане при проблем;
- Намаляване процента комисионна на посредниците в ТОЛЛ системата.
Останалите точки от шестте искания на Сдружение "Аз имам камион" са:
2. Цената на застраховката "Гражданска отговорност" да бъде еднаква за всички и с таван 3000 лв. за влекач; Спиране срока на валидност на полицата, когато автомобилът не се използва.
3.Ясни правила за лоялна конкуренция.
4.Лицензионен режим за спедициите, строг контрол и ясни правила.
5. Връщане на разрешителния режим за украинските превозвачи и засилен митнически контрол;
6. Камионите от страни извън ЕС да преминават през отделни трасета по граничните пунктове; Облекчакване на граничният контрол с Румъния и Гърция; Такса за преминаване на Дунав мост 1 и Дунав мост 2 да може да се заплаща с OBU (сертифицирани бордови устройства), дебитна карта и/или онлайн.