125 депутати гласуваха “за”, 41 – “против”, а 23 – “се въздържаха”.
В залата обаче нямаше повече от 30-35 народни представители.
Недялко Калъчев от “Новото време” предупреди, че с приетата разпоредба не е ясно как ще гледаме европейското по футбол през юли, тъй като излъчването на рекламата на генералния спонсор (Каменица), ще нарушава закона.
Депутатите приеха, че непряката реклама на спиртни напитки, вино и бира не трябва да свързва употребата им със спортни постижения, да е насочена към лица под 18 години и да съдържа твърдения относно ползата за здраветоо и сексуалното благополучие.
Членове на Медийната комисия настояха, че разглежданият проблем е предмет на Закона за радио и телевизия. Според тях не трябва да се въвежда разграничението пряка и непряка реклама, което отсъства и в текста на вносителя Министерски съвет.
Ние се намесваме в пазара на рекламите и медиите, заяви Емил Кошлуков и попита защо не забранят и “Макдоналдс”, тъй като било доказано, че продуктите му увеличават холестерола.
Да направим законодателство, което показва нищета на мисленето и подход от 19 век, призова той. Според него може да се наложи да се изрязват кадри от филми в праймтайма, по време на които се пие.
Иво Атанасов поиска някой да му гарантира, че със забраната на рекламата, употребата на алкохол ще бъде намалена.
Михаил Михайлов от СДС, който е психолог, изтъкна, че от 10 години се занимава с лечение на алкохолизъм и подчерта, че рекламите влияят и на подсъзнателно ниво.
Никола Николов от СДС попита рекламата ли е проблемът на злоупотребата с алкохол в България или нелегалното производство на евтини напитки.
Депутатите гласуваха още, че се забранява тютюнопушенето в закритите обществени места, включително и в закритите работни помещения.
Министерски съвет ще определя с наредба условията и реда, при които се допускат изключения.