Умора е най-вероятната причина за влаковете катастрофа на Централна гара София. Това коментира пред БНТ инж. Петър Бунев от синдиката на железничарите към КНСБ.

С всяка година се увеличава извънредния труд, допълни той. В същото време заплащането е ниско и няма желаещи да работят, а от този омагьосан труд се излиза трудно, по думите му. Средната възраст в НКЖИ е 50+, каза още той. Решението не е лесно и не може да стане за 2 дни, смята Бунев.

От 2019 пътническата услуга е либерализирана, но няма желаещи да се конкурират с БДЖ, защото печалба няма. Причините за закъсненията на влаковете могат да се търсят и в БДЖ, и в НКЖИ.

Европа дава пари за жп инфраструктура, но проектите стават бавно и заради процедурите по обжалване според инж. Бунев. Преди 2030 едва ли ще имаме цяла жп магистрала, според прогнозата му. БДЖ няма тези задължения, както преди, по думите му.

Гвоздейков: Високоскоростният транспорт да заработи до 2027 година

Гвоздейков: Високоскоростният транспорт да заработи до 2027 година

Трябва да се питат проектантите защо е заложена максимална скорост от 160 км/ч., посочва транспортният министър