Въвеждане на винетка или глоба за използване на автомобил от сам човек в задръстване. Тази дръзка мярка срещу справяне с проблема със замърсяването на въздуха бе предложена по време на дискусия, свързана с предизвикателствата и възможносите за развитие на София.
Според блогъра Божидар Божанов качеството на въздуха е много зле. Една от мерките, които са посочвани досега, е изграждането на кръстовище на две нива. По думите му обаче, липсва анализ за това как такава мярка се отразява на въздуха преди и след изграждането на кръстовище на две нива.
Според него са необходими по-сериозни политики. Божанов подчерта, че вижда сутрин голяма част от софиянци да използват автомобилите си самостоятелно, което допринася за замърсяването на въздуха.
Според него също така е необходимо да се изградят буферни паркинги в центъра на София, за да бъде удобно на хората да ги използват.
По думите му, част от визията за София трябва да бъде и създаването на електронна община, за да се намали бюрокрацията.
В УАСГ се проведе втората работна среща по темата за визията на София. Целта е да се чуят максимално много мнения, като на срещите присъстват представители на неправителствения сектор, бизнеса, институциите и браншовите организации.
"Опасявам се, че София все повече се превръща в град за автомобили, а не в град за живеещите в него", отбеляза Любо Георгиев, който е част от координационния екип за изработване на модел за визия на София.
По думите му, важно е да се обърне внимание как строим и как използваме вече създаденото и това да бъде заложено в една такава стратегия.
Общинският съветник Силвия Христова обяви, че очаква да се чуят възможно най-много мнения на хората. По думите ѝ, за визията на столицата отношение имат не само столичани, а и всички граждани.
Проблемите на София според нея са свързани със сигурността, миграционния натиск и това са предизвикателства за големите европейски градове в момента.
Христова подчерта, че столичният кмет Йорданка Фандъкова е "спечелила" столичани именно с програмата си, в която е заложено развитието на столицата като зелен град. По думите ѝ, важен приоритет за всеки софиянец е градът да бъде удобен за живеене и придвижване. В тази насока тя изтъкна облагородяването на междублоковите пространства и изграждането на велоалеи.
Общинският съветник допълни още, че София има потенциал за развиване и показване на културното наследство.
Гиргин Борисов от "Спаси София" критикува, че от близо 2 десетилетия в София няма управление, което да задава правилните въпроси. Един от проблемите на града, който той изтъкна, е липсата на синхронизация на разписанието на градския транспорт. По думите му, автобусите се движат на "ята". Трамвайният транспорт пък бил най-бавният в Европа.
Набелязани бяха и проблеми, касаещи хората с увреден слух. От фондация "Заслушай се" изтъкнаха, че достъпната среда за хората с увреден слух не означава да имат слухови апаратчета. В тяхна помощ би допринесла услугата за трансформация на говор към текст. За хората с увреден слух е необходимо информацията в институции и обществени места да бъде визуализирана.
Q99
на 11.01.2017 в 00:23:24 #21"На возещите се сами в кола трябва да им се налага тежка санкция!" Ти видимо си мал.оумен! Излиза, че аз съм някакъв престъпник, защото работя като вол, изкарал съм си пари, купил съм си кола точно за това - за да си ходя на работа в удобство, а не нагърчен в градския транспорт с куп лошо миришещи... и всъщност не искам да имам никой до мен. Нещо оспорваш това право, че не искам да пътувам с другите говеда ли? Ми не искам. Достатъчно пари съм дал на държавата, че плащам данък, винетка, технически преглед, горива с акциз и какво ли още не, което не го плаща този, който пътува в градския транспорт. Плащам много повече от всеки, който не ползва автомобил. Платил съм си всичко! Сега си искам да си се возя в колата сам. И в дадения случай държавата се опитва да ми наруши това право да съм сам в моята собственост. И пак да иска пари от мен. ОК. Ще ги платя, но това е несправедливост! Чист рекет всъщност.
nikcv
на 10.01.2017 в 07:59:39 #20Поредната простотия сътворена от дембели стоящи пред компа и цял ден мисли какви глупости да сътвори!Погледнете първо издаването на разрешителни при новото строителство!Погледнете смяната на статута при старите гаражи!Помислете защо гаражите станаха магазини офиси и тем подобни глупости!Потърсете първо кой издава подобни разрешителни за строителство и смяна на статут!
fnif
на 09.01.2017 в 23:26:15 #19Точно така е! Какъв си ти директор, че да ми се возиш сам в 5 и повече местна кола?!? Българите почнаха и до тоалетната да ходят с кола! На возещите се сами в кола трябва да им се налага тежка санкция!! При това навсякъде в страната! Не само в София! И не само заради замърсяване на въздуха!! А и защото се увеличава рискът от пътни инциденти!! При задръстване колите на пожарната, бърза помощ и т.н. не могат да стигнат навреме на местопроизшествието! А ония дето бленуват за завръщане на софийското жителство могат да бъдат спокойни. Вече никой не мечтае за мръсната София. Дори "мигрантите" от бедните африкански и азиатски страни са се ориентирали към Мюнхен, Стокхолм и Лондон! Не е далеч деня, когато и неуспелите да избягат българи ще се присъединят към "бежанския" поток...
stefan-bogdanov
на 09.01.2017 в 00:07:35 #18Основната причина за мръсният въздух в София е липсата на проветрение на града. То става през квартал Люлин, където въздухът се сменя на всеки 3 часа. Санаториумът в Банкя по тази причина е в тази посока. Та 350 хил. души живеят в до 18 етажни блокове и цялата тази застроена маса спира въздушните потоци, идващи от изток. София стана пословична с двуседмичните мъгли. Преди малко повече от 100 години немските, австрийските и италианските архитекти, положили началото на превръщането на София от кално село в град, са заръчали именно където е ж.к. Люлин да не се строи. Другата причина за мръсния въздух е, че не се мият улиците с вода, освен веднъж на 4 години при избори. Прах и мръсотия се вдигат от колите и всички ги вдишваме. Зимата идиотите отопляващи се на въглища допринасят изключително за мръсния въздух - още като кацаш със самолет над София от въздуха вкаран от турбината те заболява гърлото, толкова е мръсен. Колите са фактор, но далеч не най-същественият.
Power-a
на 08.01.2017 в 16:19:09 #17Малоумщина. Да важи за всички дошли в София след 1989 (+5 - 15) година. Данъка за това ми е 350лв.
Хирам
на 07.01.2017 в 12:56:01 #16ние старите софиянци се радваме на новодошлите ни съграждани от страната. Само комплексираните бедняци, тъпи, некадърни и прости, обаче родени в Со Дфия, в някоя панелка или коптор в центъра, не харесват развитието на София и се сърдят, че идват нови хора, защото им "подбивали пазара" ?? какъв пазар подбиват бе нещастник? сигурно като не дойде някой умен младеж от Велико Търново или Търговище, ще те взема на работа тебе мунчо на по-висока заплата? глупости! Колкото повече хора дойдат в София - толкова по-добре! Аз давам апартаменти под наем, складове, магазини, имам бизнес, разчитам на хората в София и окръга. добре сте дошли всички съграждани от страната, а комплексарите дето се правят на "софиянци" да мрат от яд и завист! А тия простаци които се мъчат с административни мерки да ни забранят да си ползваме колите, да са наясно, че със забрани в демократична държава не става!
evgeniy-matinchev
на 07.01.2017 в 10:49:57 #15Ей Малоумник, колата ми е Хибрид и в задръстване е само на ток и вредните ми емисии са 0.
sojourner
на 05.01.2017 в 12:21:44 #14То нека продължи политиката на икономически геноцид спрямо България и да се увеличи населението на София с още два милиона и тогава да търсят "решения", че много бил трафикът. Ами този град не е строен с идеята да бъде пренаселван до такава степен. Решението е да се търсят начини хората да не ходят в София да работят, а да има условия да се развиват във всички краища на страната. Така и колите ще бъдат по-малко. Но такова решение не се връзва хич с "европейското развитите на България" и неговите "граждани".
yavor-berov
на 05.01.2017 в 03:00:04 #13Само да попитам защо закриха сума трамвайни линии, а оставиха на тяхно място автобуси...?
toni-genov
на 05.01.2017 в 00:20:05 #12Въвеждснето на Софииско жителство което да се види миграцията от последните 25 години ще реши доста въпроси , всички дошли последните 25 години в София да нямат право на жителство и работа в София , и да се върнат по родните си места моментално !!!
Q99
на 04.01.2017 в 23:16:01 #11ogi-zahi, тотално идиотско мнение. Според мен точно такива като теб трябва да виснат на клон около НДК. Точно тогава столицата може да се оправи!
Q99
на 04.01.2017 в 23:02:58 #10"Наглостта на администрацията няма граници!!!" Наглостта е не на "администрацията", а на сегашното гербаджийско правителство. То се чуди откъде непрекъснато да скубе пари от хората. Мърши.
Justice for ALL
на 04.01.2017 в 22:49:20 #9Наглостта на администрацията няма граници!!! Ами направихте ли метро, което да покрива целия град - НЕ. Направихте ли пътища, така че да няма задръствания - НЕ. Направихте ли така, че работодателите да са задължени за работа, която не изисква да си в офиса да работиш от дома си през интернет, и следователно да НЕ караш кола - НЕ. Ами в такъв случай недейте да говорите за глоби, тъпи чиновници. Щото мозъците ви само работят за това как да скубете и без това ушушкания български народ. :
Хирам
на 04.01.2017 в 22:41:51 #8глупости на търкалета! събрали се скудоумници и плещят тъпотии. едно регулиране на светофарите ще намали опашките наполовина, а оттам и емисиите. направете най-после това околовръстно по южната дъга, че да може да се мине от Горубляне до младост за 5 мин а не за час, като в момента. околовръстното от горна баня до кръговото за банкя - кога? защо пътуват празни автобуси с по двама ученици и три баби през деня? един след друг? дали те не изпускат колкото 20 коли наведнъж? и то возят безплатно защото ние ги спонсорираме с винетки и зона? как ще ме накараш да се бутам с грипозни кихащи младежи и бабки, закусили с чесън по рейсовете, вместо да си пусна климатика в колата и да си пътувам на лек джаз с чаша фреш ? като ми направиш безплатно пътуването с петицата примерно ? наистина ли ? глупости на търкалета?
Q99
на 04.01.2017 в 22:30:22 #7Както обикновенно правителството вместо да се занимае с основните проблеми на България - бедността, мизерията и икономическата изостаналост, гледа да ги замаже, като се занимава с пълни глупости, като : мръсния въздух, тютюнопушенето, гейпарадите, родила циганка на 13, нездравословните храни и т.н. Баш те са проблем, а не мизерията.
Q99
на 04.01.2017 в 21:57:21 #6"Изкривени представи за живот.Демонстрации в общество,което няма визия за важните неща от живота." Хахав, тук тотално не съм съгласен с теб. Нямам пряк транспорт до работното ми място. И не съм виновен за това. И сега трябва да бъда облаган допълнително, че си пътувам с колата до там сам, защото иначе трябва да губя двойно повече време и разходи, ако трябва да ползвам градски транспорт? Това е нахалство и наглост. И без това всичко чинно си плащам по колата - данъци, технически преглед, междуградска годишна винетка, поддръжка и т.н. И това не стига, ми трябва да плащам допълнително, че сам си пътувам до работата, до която нямам пряка линия на обществения транспорт и ми излиза по скъпо? Ти изобщо разбираш ли какво говориш на моменти?
Oliver
на 04.01.2017 в 21:20:56 #5С всеки изминат ден все повече се убеждавам,че в моята мила страна ,всички решения свързани със закони и нормативна уредба се взимат от умствено недоразвити изроди и комлексирани олигофрени.Боже, с какво заслужих участта си да се родя в тая кочина.
Xa-x@v
на 04.01.2017 в 21:10:21 #4Трябва на четни и нечетни да се въведе и ще решат малка част от проблема. Както казва колегата от първия коментар това са селски демонстрация за място в обществото,като карат трошката си. Изкривени представи за живот.Демонстрации в общество,което няма визия за важните неща от живота.
Q99
на 04.01.2017 в 21:08:35 #3"В проблема си има и народо-психология. В София има добре развит градски транспорт, но много хора предпочитат да ползват личните си автомобили. Проблема е, че автомобила за българина не е само необходимост а е и Лайд стаил. Тоест много българи ползват автомобил не защото се налага, а защото смятат, че по този начин те демонстритат своето място в обществото." Глупости на търкалета. Тези, които наистина имат какво да демонстрират, са под 1% от софиянци. И надали те са проблема за замърсяването на въздуха. Останалите не го правят от суета , а от удобство. В много случаи, когато нямаш пряк транспорт и трябва да използваш 2 даже 3 линии за да отидеш на работа е по-евтино и удобно да пътуваш с автомобила. Разбира се, има 20-30% от софиянци, които просто не им се блъска в натоварения градски транспорт и предпочитат личния превоз. Но и те не са проблем за мръсния въздух. Замърсяването идва основно от промишлеността и тежкия автотранспорт на дизелово гориво. В общи линии в момента управляващите под уж благовидната грижа за въздуха в София пак се чудят какъв данък да въведат, за да оскубят още хората. Нищо повече.
tyti-susell
на 04.01.2017 в 20:37:51 #2И как точно ще накарате хората да ползват градския транспорт? С какво е по добър от колата и или по-точно с какво е по евтин от колата. Цената на билетчетата е такава, че в много случай където нямаш метро в двете крайни точки е по евтино да се качиш на колата или в най-лошия случай излиза еднакво...само че ще мръзнеш и ще се буташ в транспорта. Искате ама няма да ви се получи така