Въвеждане на винетка или глоба за използване на автомобил от сам човек в задръстване. Тази дръзка мярка срещу справяне с проблема със замърсяването на въздуха бе предложена по време на дискусия, свързана с предизвикателствата и възможносите за развитие на София.

Според блогъра Божидар Божанов качеството на въздуха е много зле. Една от мерките, които са посочвани досега, е изграждането на кръстовище на две нива. По думите му обаче, липсва анализ за това как такава мярка се отразява на въздуха преди и след изграждането на кръстовище на две нива.

Според него са необходими по-сериозни политики. Божанов подчерта, че вижда сутрин голяма част от софиянци да използват автомобилите си самостоятелно, което допринася за замърсяването на въздуха.

Според него също така е необходимо да се изградят буферни паркинги в центъра на София, за да бъде удобно на хората да ги използват.

По думите му, част от визията за София трябва да бъде и създаването на електронна община, за да се намали бюрокрацията.

В УАСГ се проведе втората работна среща по темата за визията на София. Целта е да се чуят максимално много мнения, като на срещите присъстват представители на неправителствения сектор, бизнеса, институциите и браншовите организации.

"Опасявам се, че София все повече се превръща в град за автомобили, а не в град за живеещите в него", отбеляза Любо Георгиев, който е част от координационния екип за изработване на модел за визия на София.

По думите му, важно е да се обърне внимание как строим и как използваме вече създаденото и това да бъде заложено в една такава стратегия.

Общинският съветник Силвия Христова обяви, че очаква да се чуят възможно най-много мнения на хората. По думите ѝ, за визията на столицата отношение имат не само столичани, а и всички граждани.

Проблемите на София според нея са свързани със сигурността, миграционния натиск и това са предизвикателства за големите европейски градове в момента.

Христова подчерта, че столичният кмет Йорданка Фандъкова е "спечелила" столичани именно с програмата си, в която е заложено развитието на столицата като зелен град. По думите ѝ, важен приоритет за всеки софиянец е градът да бъде удобен за живеене и придвижване. В тази насока тя изтъкна облагородяването на междублоковите пространства и изграждането на велоалеи.

Общинският съветник допълни още, че София има потенциал за развиване и показване на културното наследство.

Гиргин Борисов от "Спаси София" критикува, че от близо 2 десетилетия в София няма управление, което да задава правилните въпроси. Един от проблемите на града, който той изтъкна, е липсата на синхронизация на разписанието на градския транспорт. По думите му, автобусите се движат на "ята". Трамвайният транспорт пък бил най-бавният в Европа.

Набелязани бяха и проблеми, касаещи хората с увреден слух. От фондация "Заслушай се" изтъкнаха, че достъпната среда за хората с увреден слух не означава да имат слухови апаратчета. В тяхна помощ би допринесла услугата за трансформация на говор към текст. За хората с увреден слух е необходимо информацията в институции и обществени места да бъде визуализирана.