Разпращат се фалшиви имейли от името и/или с логото на "Български пощи".

Понякога те са под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи "награда" - мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса, обясняват от пощите.

В други съобщенията се уведомява, че клиентът има пратка като понякога се посочва произволен номер и получателят трябва да заплати определена сума за нейната доставка, освобождаване от митница или коригиране на адрес, като е необходимо да предостави данни от банкова карта и др.

От "Български пощи" очакват с наближаването на коледните и новогодишните празници да се увеличат фишинг мейлите от тяхно име.

Дължими цени към "Български пощи" и държавни вземания се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката, уточняват от дружеството.