Над 23 000 обаждания са получени на Националната телефонна линия за деца на Държавната агенция за закрила на детето от началото на годината.

От ДАЗД посочват, че от 2009 г. поддържат телефонната линия с хармонизиран номер 116 111. Чрез нея децата и възрастните, които са загрижени за тях, могат да бъдат изслушани, консултирани и подкрепени денонощно 7 дни в седмицата, анонимно и безплатно.

Линията 116 111 е и най-бързата възможност за подаване на сигнал за дете в риск. Има изградена връзка с Националната система 112, отделите за "Закрила на детето" в цялата страна, РУ на МВР, РУО към МОН и др.

От юни 2021 г. ДАЗД е официален член на Глобалната мрежа от национални телефонни линии за деца - Child Helpline International (CHI), която е представена в 139 държави и има 166 членове.

35 хил. обаждания на Националната телефонна линия за деца за 2021 г.

35 хил. обаждания на Националната телефонна линия за деца за 2021 г.

737 са сигналите за насилие над деца

Председателят на агенцията д-р Теодора Иванова посочва, че приетите обаждания на Националната телефонна линия за деца са стотици хиляди за тези 13 години.

23 162 са обажданията на Националната телефонна линия за деца от началото на годината до 25 октомври. Проведени са близо 6100 консултации, 919 са сигналите за дете в риск. Най-много от тях - 633, са за насилие над дете. Сред другите причини за подаване на сигнал са просия - 57, както и за дете в риск от самонараняване - 21. Запазва се тенденцията децата да търсят консултантите на Линията най-често за проблеми във взаимоотношенията помежду си.

В едно от обажданията момиче споделя притесненията си, свързани с новата учебна година. Причината е, че по думите й през изминалата, съученичките й я отхвърлят. Разказва, че бивши нейни приятелки я обиждат и огорчават пред децата от нейния клас и те странят от нея. Тя се опасява, че ситуацията отново ще се повтаря. Това я кара да се чувства самотна и самата тя вече да не иска да общува с връстниците си. Получавайки подкрепа от консултанта на Линията, детето е насърчено да погледне на започващата учебна година като на нова възможност да развие различни взаимоотношения със съучениците си. Насочена е при необходимост да търси подкрепа от класен ръководител и училищен психолог, но най-вече е посъветвана да споделя с родителите си, за да се чувства подкрепена и защитена, отчитат от ДАЗД.

В посочения период в над 1300 случая децата са се обадили заради потребност от общуване, в 165 обаждания са търсили подкрепа и съвет заради въвличането им в родителски конфликти, в 35 са споделили за училищен тормоз.

Националната телефонна линия за деца вече ще се обслужва от АСП

Националната телефонна линия за деца вече ще се обслужва от АСП

За целта е сформиран отдел от обучени психолози