Разположението на най-новата метростанция „Витоша“ не е съобразено с приетия през 2009 г. Общ устройствен план (ОУП) на столицата и не е преминало през процедура за промяната му. За това алармират от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт. 

Устройственият план предвиждал изграждането на две метростанции след доскоро последната „Джеймс Баучер“, като те са били планирани за места, различни от това на метростанция „Витоша“, твърди Веселин Кирев от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт.

"Явно интереси, свързани с търговския център, който беше изграден на кръстовището на „Хладилника“ (мола „Парадайс сентър“) са накарали Общината да преосмисли това решение и да направи метростанцията точно на кръстовището на „Черни връх“ и „Сребърна“, коментира Кирев пред БНР. 

Според него неспазването на процедурите оставя съмнения за задкулисни действия. Той допълни, че има и други примери, които будят съмнения - например метростанцията в „Младост“ 3, която е отдалечена от жилищните сгради и се смята, че е съобразена с бъдещ инвеститор

Столичният кмет Йорданка Фандъкова отговори на горните твърдения, посочвайки, че ОУП давал генерална насока за развитие на метромрежата, но според пътникопотока и анализа на ползите и разходите с регулационните планове и подробните устройствени планове се определяло къде да бъдат метростанциите. 

Разширението на софийското метро до квартал "Хладилника" беше пуснато в експлоатация миналия месец.