От Българската асоциация на пострадалите при катастрофи призовават за незабавно стартиране на изграждането на АМ "Струма" в участъка през Кресненското дефиле.
На пресконференция от асоциацията посочиха, че за последните 5 години в Кресненското дефиле на всеки километър са "изникнали" по два надгробни паметника, а по 8 човека са се "сдобили" с тежки увреждания. Според тях през последните 5 години този пътен участък си е извоювал печалната слава на най-кървавото трасе в страната ни. Всеки ден забавянето на строителството на АМ "Струма" е причина за тежки катастрофи, голям брой загинали и ранени.
Председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров цитира статистика, според която за периода 2012 - 2016 г. на Кресненското дефиле са станали 270 катастрофи, 25 са загиналите, а броят на ранените е 119. По трасето Благоевград - Сандански катастрофите за същия период са 893, загиналите 52, ранените 300.
Тодоров обясни, че съществуват 5 идейни проекта за изграждането на АМ "Струма" в отсечката на Кресненското дефиле.
Първият вариант е тунел, който да е дълъг 15 км. "Изключително скъпа поддръжка, от 80 до 90 млн. годишно, планината ще бъде проядена от аварийни изходи", посочи Тодоров и допълни, че не е ясно колко години ще се изгражда и колко ще струва.
Втори вариант е да се изградят 2 платна в Кресненското дефиле. Тодоров посочи, че този вариант е неудачен.
Трети вариант - 2 платна едно върху друго също в Кресненското дефиле. И този вариант обаче председателят на асоциацията определи като неудачен.
"Четвърти вариант, който ние смятаме, че има оптимален баланс между безопасност и екология, това е т.нар. източен - запазване на сегашния път в едната лента посока към Гърция и обратно - източно от Кресна", каза Тодоров.
Пети вариант - 2 платна изнесени източно от реката и дефилето.
Припомняме обаче, че жителите на Община Кресна не одобриха посочения като най-удачен от Тодоров вариант 4.
Местните жители искат пътят Е-79, в отсечката на Кресненското дефиле, да не става скоростна отсечка в посока Кулата. Недоволството е мотивирано от това, че хората няма да има възможността да използват алтернативен маршрут особено когато за използването на магистралите в страната започнат да се търсят такси.
Според жителите в Кресна най-добрия вариант за лот 3.2 от АМ "Струма" е посоченият по-горе пети вариант - и двете платна на магистралата да бъда изнесени от северната част на пролома, източно от река Струма, а Кресненското дефиле да остане като алтернативен път.
Владимир Тодоров подчерта, че в мирно време даваме повече жертви отколкото загинали американски войници в Ирак.
Ако се забави строителството на Лот 3.2 ще загубим парите по европроекти, алармира Емил Георгиев, представител на организация, подкрепяща инициативата.
Владимир Тодоров съобщи, че стартира подписка в сайта www.petitions24.com/kresna.
Припомняме и че на 11 септември в Симитли и Кресна ще се проведе общественото обсъждане на Доклада за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) на инвестиционното предложение за проекта на лот 3.2 на АМ "Струма".
От 9 часа на 11 септември ще се проведе общественото обсъждане на Докладът за ОВОС в община Симитли. От 14 часа докладът ще бъде обсъден и в община Кресна.
Всеки може да депозира писмени становища в сградите на общините Симитли и Кресна, както и на местата, където е осигурен достъп до Докладът за ОВОС и приложенията към него. Писмени становища могат и да се по време на срещите за обществено обсъждане.
dakl
на 12.08.2017 в 15:04:13 #5Стоци човешки жертви , хиляди опропастени живота, огромни материални загуби- това е резултатът от деността на българските лъжееколози ,които за чуждите тридесет сребърника подлагат българите на този невиждан другаде тормоз!
berdzh-vartanyan
на 10.08.2017 в 22:29:25 #4За тези,които са забравили мрънкането на хората от Праввец,когато се направи трасето на аутобана.Но това бе по времето на развития социализъм на Т.Живков,а той си бе от Правец. Не винаги трябва да се съобразяваме с искания на еколози,природозащитници,живеещи около пътя на Кресна .Демокрацията не е свободия на словото,а спазване. на правила,които ще доведат до по безопасно и бързо придвижване и ръст на туризма и икономиката.
Plovdivmen
на 10.08.2017 в 14:58:31 #3Бистре, консуматори като теб, нито отнасят, нито оставят нещо след себе си, освен отпадъци в тоалетната. Гледай да си получиш помощите на време и пали свещ да са здрави тези, които ги заработват.
bistra-pencheva
на 10.08.2017 в 14:17:59 #2PLOVDIVMEN, УТРЕ ДРУГИ ДЕН - КАТО ПУКНЕШ ТА УМРЕШ ТИЯ ИМОТИ И ТОЯ БИЗНЕС В ГРОБА ЛИ ЩЕ ГИ НОСИШ!? ПАРИТЕ ЛИ ТРЯБВА ДА СА ВОДЕЩОТО СРЕДСТВО В ЖИВОТА НА ХОРАТА!?
Plovdivmen
на 10.08.2017 в 13:26:26 #1Магистралата е скъп, но удобен път и спасява животи - няма насрещно движение и завои с намалена видимост. Нека си говорят, че асфалта не се яде - околните имоти поскъпват многократно, защото всеки бизнес гледа да е близо до хубавия път.