Платното за Кулата на АМ "Струма" остава затворено до разчистването и укрепването на срутището при 8-ми км. Продължава почистването на джобовете в долната част на ската и укрепването и за да се гарантира безопасността на пътуващите остава ограничено движението. В момента трафикът преминава двупосочно в платното за София. 

Това съобщи на брифинг председателят на Управителния съвет на АПИ Георги Терзийски по повод срутването по АМ "Тракия".

Той уточни, че след като видят резултатите от обрушването в долната част на ската, ще направят анализ за пускане на движението, защото след почистването предстоят укрепителни дейности и поставяне на нова метална мрежа. 

Движението временно е двупосочно в платното за София. Все още не е ясно кога ще бъде отворен пътят.

От сутринта геолози, алпинисти и експерти от пътноподдържащата фирма "Автомагистрали" ЕАД и Областно пътно управление - София са на терен и след анализ се взе решение да започне обрушване във високата част на ската. Имаше риск от свличания на скална маса, която да премине и в другото платно, и поради това се наложи целият участък от автомагистралата да бъде затворен за движение в двете платна за около два часа, обясни Терзийски. 

Очакват се срутища и свлачища и на други места
Обновена

Очакват се срутища и свлачища и на други места

Затвориха АМ Струма и в двете посоки

Експертите са установили, че до свличането се е стигнало, след като голям къс скална маса е натежал на мрежата, тя го е задържала за кратко, но след това се е свлякла. Останалата скална маса е задържана от мрежата и днес след обрушването е била отстранена.

Работата продължава и към този час. Експертите работят, за да може движението да бъде отворено възможно най-скоро.

При инцидента беше затрупан един лек автомобил, но по чудо няма жертви.

Срутване по АМ "Струма" по чудо се размина без жертви

Срутване по АМ "Струма" по чудо се размина без жертви

Може би над 10 млн. лв. ще отидат за свлачища

В началото на януари тази година след анализ АПИ възложи на пътноподдържата фирма укрепване с нови метални мрежи на тези рискови участъци от АМ "Струма", строени през 2006-2007 г., поясни още Терзийски. Вероятно използваната при изграждането на магистралата технология чрез взривяване на скалните масиви е довела до тяхната неустойчивост, посочи той.

На пътноподдържащите фирми в страната е разпоредено на всички високопланински пътища да се предприема веднага отстраняване на скалната маса, заяви председателят на АПИ.

Той уточни още,че се предвижда поетапен ремонт на пътя за Самоков, което ще включва укрепване на рисковите участъци.