Омбудсманът Велислава Делчева напомня на потребителите на топлинна енергия, че срокът за подаване на възражения срещу изравнителните сметки за парно и топла вода за периода 2024-2025 г. изтича на 31 август.

В институцията са постъпили множество жалби от граждани в края на кампанията за отчитане на уредите за дялово разпределение. Делчева подчертава, че клиентите, които имат съмнения относно верността на изравнителните сметки или на годишните фактури, трябва да подадат своите рекламации в рамките на определения срок, предвиден в Наредбата за топлоснабдяването.

Потребителите следва да сверят показанията на уредите в жилището си с данните, вписани от топлинния счетоводител. В случай че не са получили изравнителната сметка или фактура, те могат да ги изискат от съответното дружество.

След изтичането на 31 август възражения и рекламации няма да се приемат, а гражданите ще могат да търсят правата си единствено по съдебен ред.

До същата дата може да се заяви и допълнителен отчет на уредите - особено важно за домакинствата, които не са осигурили достъп за редовния отчет.

"Правото на реално измерване и отчитане на потреблението е едно от основните права на гражданите", подчертава омбудсманът.

Мая Манолова: Внасяме първите жалби срещу изравнителните сметки

Мая Манолова: Внасяме първите жалби срещу изравнителните сметки

Причината е отменената от съда формула за сградна инсталация