В отговор на разпространеното от медиите искане от КЕВР да предостави информация относно коригирането на годишните изравнителни сметки за топлинна енергия, "Топлофикация София" ще отговори изчерпателно и в срок.

Това съобщават от дружеството.

Механизмът, по който дружеството ще направи корекциите, бе обявен още на 30-ти август след проведена среща с експерти на НАП, поради непълнота в указанията на законодателя по приложение на направените изменения в ЗДДС.

КЕВР даде тридневен срок на Топлофикация София да предостави информация за изравнителните сметки

КЕВР даде тридневен срок на Топлофикация София да предостави информация за изравнителните сметки

КЕВР очаква изчерпателна информация за броя на клиентите, засегнати от корекции на фактурите

Създалата се ситуация е прецедент и наложи софтуерни промени в билинг системата, както и създаване на нови документи, в които от една страна клиентите да бъдат информирани за разликите в дължимите суми с начислена ставка от 20% ДДС и 9% ДДС и от друга, да отговарят на счетоводните стандарти.

В понеделник, 19-ти септември, в системата на дружеството и платежните оператори ще бъдат налични коригиращите документи по общите фактури (изравнителни сметки), съгласно изменението на ЗДДС.

Данъчните документи за корекцията са нова фактура и кредитно известие, като се отнасят само за разликата между прогнозно начислената енергия и реално потребената, и касаят само общите фактури (изравнителни сметки) с дата на издаване 31.07.2022г. Сроковете за плащане са непроменени - 30 дни за стопански и 45 за битови потребители от датата на издаване на фактурите.

Клиентите, които вече са заплатили своята обща фактура с добавена стойност от 20% вместо с 9%, ще имат сума за възстановяване, чийто размер ще могат да видят в коригиращите документи. Дължимите суми ще бъдат автоматично възстановени по партидите на клиентите и ще послужат като депозит /ще бъдат приспаднати следващи дължими фактури.

КЕВР готова да се намеси, ако Топлофикация не си сметне правилно ДДС-то

КЕВР готова да се намеси, ако Топлофикация не си сметне правилно ДДС-то

Иван Иванов не е чувал и за "Газпром"

На потребителите, които нямат задължения, както по общата фактура (изравнителна сметка), така и по текущата фактура за м. август, сумата може да им бъде изплатена на каса или да послужи за следващо задължение.

След изтичане на срока за доброволно плащане по обща фактура от 31.07.2022 г. се начислява лихва за забава, като за сумата на направената корекция, съобразно Общите условия, ще се прилага нов срок за доброволно плащане, считано от датата на издаване на фактурата 1.09.2022 г.

Допълнителна информация клиентите могат да получат чрез информационните канали на дружеството или в клиентските центрове за обслужване.